יום שישי, 16 ביולי 2010

הדרכת ענף ציפורים (לעצלנים)

רק הודעה קטנה לקוראי הרידר שלי, לפני זמן מה שחררתי בטעות רק את כותרת הפוסט ללא התוכן, התנצלותי הכנה! זו לא בעיה ברידר שלכם.

ונעבור להדרכה עצמה:

לכבוד הקיץ, ושלל האירועים הגדולים והקטנים (סיום שנה, ימי הולדת, וסתם מסיבות גן נעימות שמצריכות מתנה למארחים) התפנתי להציע הדרכה פשוטה וקלילה למתנה קסומה בעבודת יד. אין צורך בידע מוקדם בשום תחום שהוא, וההדרכה בהחלט מתאימה להכנה יחד עם הילדים.

את הרעיון להדרכה הזו לקחתי ממספר מקומות שונים ברשת, שדרגתי, שיניתי, הורדתי, הוספתי והתאמתי משהו חדש בשבילי ובשביל קוראיי. הקרדיט הראשון מוגש כמובן ליעל קיפודים המקסימה שכבר ראתה והתלהבה מהרעיון “הסופר דופר עצלני שלי” ואם מתחשק לכם הדרכה מפורטת ומקצועית לכלוב ציפורים גדול ונפלא תציצו כאן בבלוג הנהדר שלה.

קרדיט נוסף מגיע לאמנית מקסימה, שיש לה פליקר משגע וממש שווה הצצה. אישית נראה לי ממש מוגזם ללבד ציפורים (אמרתי כבר עצלנית, לא?) אז ויתרתי על השלב הזה בהדרכה שלי, וגם על ענף העץ האמיתי ויתרתי לטובת ענף פרחים מלאכותי, אבל זו בהחלט אופציה מתוקה לחלוטין.

וקרדיט אחרון למגזין מארי קלייר של חודש מרץ 2010 שם יש כתבה מצולמת נהדרת בנושא בתי ציפורים ויש תמונה נהדרת של ענף ציפורים דומה, אבל בגלל ענייני זכויות יוצרים אני לא יכולה לעלות תמונה מצולמת משם.

ואחרי כל ההקדמה הזו, יאללה בואו נתחיל :)

החומרים הדרושים:

שאריות בדים, חוט מתכת גמיש, דבק גוטרמן (להדבקת בדים), מספרי בדים, פלייר (לא חובה אבל רצוי), ענף פרחים מלאכותי, סרטי בד, פרחים, ציפורים וקישוטים שונים לבחירתכם.

  

בעזרת הפלייר נכופף  את חוט המתכת סביב קצוות ענף הפרחים שלנו, שימו לב במידה וחוט המתכת דק וגמיש מדי (כמו שאני השתמשתי) רצוי לעבוד על עובי כפול.

זה המראה שאנו רוצים לקבל.

שלב שני ולפני אחרון (אמרתי שזה לעצלנים, לא?)

נגזור את שאריות הבדים שלנו לאורך של כ-15 ס”מ ורוחב של כ- 2 ס”מ (וממש אל תעבדו עם סרגל).

נתחיל להדביק את רצועות הבדים שלנו סביב חוט המתכת, אין צורך להטביע את העבודה עם הדבק, מספיק נקודות דבק בתחילתה ובסופה של כל רצועה.

כמעט סיימנו את השלב השני. 

מקצה גימורים: נדביק רצועות בד דקות יותר סביב מקומות בעייתים כמו איזור החיבורים בין חוט המתכת לענף הפרחים.

נוסיף רצועת בד דקה או סרט בד לתליה.

כמעט סיימנו, כעת נותר רק להדביק את הקישוטים והציפורים שלנו.

זהו בעצם!

הם כ”כ פשוטים להכנה שהכנתי אותם עם הילדים ערים סביבי (כן, כולל רותם – אם כי דבק גוטרמן כ”כ מסריח שאם יוצרים את ענף הציפורים שלנו עם הילדים רצוי ליצור אותו בחדר מאוורר לחלוטין או בגינה\חצר אם יש אפשרות כזו).

וקצת תקריבים על הקישוטונים

מקווה שנהנתם, סופ”ש נפלא.

אילאיל

30 תגובות:

  1. זה פשוט מקסים! הדרכה נפלאה!!

    השבמחק
  2. אנונימי16.7.2010, 15:39

    מקסים מקסים מקסים
    ופשוט פשוט פשוט, ממש לעלצנים כמוני
    המון תודה ינוסה בקרוב
    מורן
    ula7

    השבמחק
  3. אילאיל16.7.2010, 16:04

    ליאת - בכיף!
    מורן - תודה מותק, אכן בעצלנים עסקינן :)

    השבמחק
  4. וואו זה לעצלנים?
    אילאיל זו הדרכה מהממת!!

    השבמחק
  5. אילאיל16.7.2010, 16:43

    תמר- חחחח, מה? יש יותר עצלנים??

    השבמחק
  6. אילאיל זה מהמם!
    אני חייבת לנסות (מייד אחרי שאקנה את כללללל מה שצריך בשביל זה כי אין לי כלום כידוע...)

    השבמחק
  7. אילאיל16.7.2010, 17:06

    הילה- יאללה, לכי על זה :)

    השבמחק
  8. יקירתי זה משגע וכ״כ מדליק(ואיזה כיף היה לראות ולמשש)
    תודה על ההדרכה- בהחלט ימוסה עם האחיינים

    השבמחק
  9. אילאיל16.7.2010, 18:35

    יעל - בכיף יקירתי :)

    השבמחק
  10. פשוט מקסים!מקסים!מקסים!

    השבמחק
  11. זה יפייפה!
    ו..עוד יותר מלחיץ לקראת החלפת כלוב הציפורים הממשמשת ובאה...
    מארי קלייר של מרץ אמרת?

    השבמחק
  12. אילאיל16.7.2010, 19:52

    תודה תודה תודה
    הפיה לולית - אכן כן, מרץ :) ולא להלחץ יש עוד זמן עד ספטמבר, גם לי אין עדיין מושג מה אני מכינה :)

    השבמחק
  13. מקסים!
    ותודה על האזכור והפרגון :-)
    אגב - איפה את מוצאת את הציפורים?

    השבמחק
  14. אילאיל16.7.2010, 20:18

    יעל - בכיף יקירה, מה שמגיע מגיע :) ואת הציפורים מצאתי במגירות שלי, מלפני שנים. אבל מצאתי היום נוספות בניצן טויס בישוב גאולים (מצד שני קניתי את כולן כי לא היו הרבה, אז כדאי להתקשר כדי לוודא שהם הביאו עוד)

    השבמחק
  15. וזה שלי שלי שלי שלי!!
    הדרכה מעולה!
    ואני הכי עצלנית- פשוט קיבלתי כזה במתנה :-) :-)

    תודה מותק היה מעולה אתמול ואני עדיין בהיי!

    השבמחק
  16. אילאיל16.7.2010, 21:25

    הגר מתוקתי - יא כבר חזרתם? סקרנית לשמוע על יום הכיף בפרטים. אני הכי שמחה בעולם שזה בשבילך, והיה לי הכי כיף להכין לכן את הענפים האלו.

    השבמחק
  17. אנונימי16.7.2010, 22:25

    הדרכה מ-ע-ו-ל-ה
    תודה
    נילי - נילקי

    השבמחק
  18. ממש מקסים. תודה!

    השבמחק
  19. אנונימי17.7.2010, 10:57

    אוהבת, אוהבת, אוהבת!!!
    הדרכה מעולה!
    איפה קונים את הקישוטים המקסימים שלך, אלה שבמרכז הפרח?
    תודה אורית

    השבמחק
  20. אנונימי17.7.2010, 14:18

    אני מזהה גם את שלי - הוא מחכה ללידה כדי לקשט את הקיר שליד פינת ההחתלה (עין הרע ושאר אמונות טפלות (טפו טפו).
    זה מקסים ועדין וצבעוני.
    המון תודה!
    הילה 696

    השבמחק
  21. אילאיל17.7.2010, 14:32

    תודה לכולן!
    אורית- איזה קישוט שם באמצע? תוכלי לתאר לי אותו?
    הילה - בכיף יקירתי, והוא אכן הוכן באהבה לקטנה שבדרך (וזה חוץ ממתנת הלידה כמובן חחחח)

    השבמחק
  22. ווואווווווו אילאיל זה מהמם!!!!
    כ"כ יפה וממש עושה חשק להכין (או יותר נכון לקבל חח)! תודה על ההדרכה הנהדרת ושוב חייבת להגיד שזה מקסים ברמות!!

    השבמחק
  23. אילאיל17.7.2010, 15:48

    הדר- איזו אורחת מקסימה :) תודה תודה כמה כיף לשמוע.

    השבמחק
  24. איזה הדרכה מדליקה!

    מצרפת את זה לרשימת המטלות שלי לחדר של נועה...

    (:

    השבמחק
  25. זה חמוד ביותר!
    תודה על ההדרכה.

    השבמחק
  26. אילאיל18.7.2010, 15:42

    הדס- בכיף!
    גמרת סיימת להכין את החדר למעבר מהגן לבי"ס? סקרנית!
    טזיק - תודה!

    השבמחק
  27. אנונימי18.7.2010, 21:42

    מקסים !! ( : איפה אני קונה את הפרחם מפלסטיק המהממים שבהם קישטת ???
    תודה !! ( :

    השבמחק
  28. אילאיל18.7.2010, 22:18

    תודה!
    ניתן להשיג אותן בכל מני חנויות יצירה, "הכל בדולר" וחנויות לבית למינהן

    השבמחק
  29. שאפו ענק!!!!!!
    הדרכה מעולה
    ותוצר מקסים.

    ואיך אני פספסת את ביקוריי פה איך ?

    השבמחק