יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

פוסט הבנטו הישראלי

עדכון קצרצר לגבי סדנאות עיצוב אלבומים לילדים בחול המועד סוכות:

התפנו 2 מקומות (מקום אחד) בסדנאות: מקום אחד (הורה+ילד) לסדנה ביום שישי הקרוב, ומקום אחד (הורה+ילד) ליום שישי ה-1 באוקטובר. ניתן לשלוח אלי מייל או להתקשר (כל הפרטים כאן) 

בעקבות הפוסטים האחרונים בנושא ארוחות הבנטו שהכנתי לילדיי קבלתי המון תגובות מקסימות מקוראות נלהבות. בין יתר התגובות היו גם שאלות ובקשות להסברים מפורטים היכן ואיפה ניתן לקנות אביזרי בנטו בארץ. אני ממש לא מתיימרת להיות מומחית בנטו, אבל ערכתי סקר שוק קטן בנושא ויש לי קצת תובנות שאשמח לחלוק אתכם. אם יש לכם מידע נוסף רלבנטי, תוסיפו בתגובות.  

כיצד ניתן להכין בנטו מבלי לפשוט את הרגל :)

מסתבר שתמיד הכנתי בנטו, עוד הרבה לפני שידעתי מזה בנטו. תמיד אהבתי להכין ארוחות לדרך בקופסאות רב פעמיות, הילדים קוראים להן “קופסאות פיקניק”. כשגיליתי את ”בנטו” הרגשתי כמו בבית, אבל אם עד עכשיו הסתפקתי בארבע קירות, “בנטו” גילה לי את הקישוטים :)

בסיס ארוחת הבנטו הוא פשוט מאד ומורכב מקופסא ואוכל! כל השאר זה אביזרים שונים ומשונים שרק מוסיפים ליופי ולכיף.

קופסאות: 

השוק מוצף במגוון עצום של קופסאות בכל הצבעים, הגדלים, וכמובן המחירים. אני רכשתי לי מגוון קטן ואיכותי של מבחר קופסאות, כל אחת משמשת לי למטרה אחרת.

קופסאות תאים גדולות – ניתן להשיג בכל חנויות ההום סנטר, ACE , וחנויות הפלסטיק למינהן. אני רכשתי שתי קופסאות שלושה תאים, מתוקות ונוחות להפליא שמגיעות עם סכין ומזלג פלסטיק רב פעמי (סביב 15 ש”ח לקופסא). הן משמשות לי בעיקר לקחת ארוחה קלה לגן השעשועים  ולסיים את טקס ארוחת הערב שם (לפני ששעון החורף חירפן את מחוזותינו).

P1330902

P1330740

קופסא נוספת שמצאתי לא מזמן ב-ACE  עם חלוקה לשני תאים גדולים, ומגיעה במגוון של מכסים צבעוניים (2 קופסאות ב-15 ש”ח). היא ממש נוחה ומשמשת בעיקר את הבעלול לקחת ארוחת צהריים לעבודה.

קופסאות מתוקות נוספות, נוחות וחזקות הן כמובן מגוון הקופסאות של טאפוור. אישית כואב לי להוציא כ”כ הרבה כסף על קופסא שאפילו לא נראת משהו :) אבל את הסט המתוק הזה הייתי חייבת והוא משרת אותי נאמנה כבר מעל שלוש שנים (נדמה לי שכל קופסא עלתה כ-30 ש”ח והן די קטנות יש לציין). אני משתמשת בו לקחת כריכים ופירות לגן שעשועים או לנסיעה ארוכה ברכב.

  

את המוצרים הנפלאים של שינזי קאטו בוודאי רובכם מכירים, ואיך לא?! רוני המקסימה מייבאת את המוצרים לארץ ויש לה חנות און ליין מעולה ומלאה כל טוב. אני רכשתי לעצמי את סט קופסאות הבבושקה האלו (128 ש”ח לסט של 4 קופסאות, לא זול אבל מהמם!!!)

ואחרי סוכות אני מתכננת להיות הבעלים הגאה של הקופסא המשגעת הזו (התמונה לקוחה מהאתר של שינזי קאטו ישראל) מחירה הוא 124 ש”ח והיא מחולקת לשתי קופסאות עם תאי הפרדה פנימיים.

עד שאקנה לי את השינזי קאטו שלי (והיא תהיה רק שלי!) אני מתנחמת בחיקויים סיניים זולים :) בחנויות קיים מגוון ענק של קופסאות אוכל מצויירות בשלל המותגים החל מדמויות דיסני, פיות ודורה ועד כל השמות המוזרים האלו בסינית של סדרות לבנים שאין לי מושג איך הוגים או איך כותבים (הילדים שלי עדיין קטנים, עוד שנה שנתיים גם אני אתמצא). כפי שאתם רואים השלל שלנו מתאפיין עדיין בשלב הציור הנאיבי :)

אלו קופסאות בגודל בינוני, ומכילות כריך או שניים, פירות וירקות והן מעולות לארוחת הבוקר לגן\ביה”ס (המחירים נעים בין 17.5-50 ש”ח).

 

חותכנים:

יש לי אוסף של עשרות חותכנים שאני אוספת כבר שנים, חלקם משמשים אותי ביצירה וחלקם במטבח. לארוחות הבנטו משמשים החותכנים ליצירת צורות בירקות, פירות, גבינה או כל מה שעולה בדמיונכם. בארץ קיים מבחר ענק של חותכנים החל מפצפונים ועד חותכני סנדוויץ גדולים (אני קניתי שני חותכני סנדוויץ בטיב טעם נתניה). מחיר החותכנים משתנה בין החנויות ונע בין שקלים בודדים לעשרות שקלים, תלוי כמובן באיכות, בגודל, וכמובן בחנות. ניתן להשיג חותכנים בחנויות יצירה, חנויות כלי בית ובחנויות המתמחות באפיה.

קיסמי צורות (picks):

 

באתרים היפנים הם מגיעים בשלל צורות מתוקות להפליא עם ראשי חיות מתוקות, לבבות, פרחים ועוד ועוד. אני מצאתי את הסט החמוד עם צורות הספירלה בחנות כלי בית אצלנו במושב ( 17.5 ש”ח לסט) והגר קנתה לי מתנה את סט חיות הים המתוק. אם יש מישהו שמכיר היכן (בארץ) ניתן להשיג קיסמים בצורות חמודות וצבעוניות שיוסיף את המידע בתגובות ואוסיף לפוסט.

תבניות אישיות (מנג’טים):

תבניות הסילקון משמשות בעיקר ככליי קיבול צבעוניים ונחמדים לחתיכות אוכל קטנטנות (פירות וירקות חתוכים וכדומה) וכמובן לאפיית מאפניס, חטיפי גרנולה מיני פשטידות ועוד. הם קיימים במגוון גדול של גדלים, צורות וצבעים ומגיעים עשויים מנייר, סיליקון, אלומניום וטפלון (או משהו כזה). אישית אני מעדיפה להשתמש בסיליקון, סתם בגלל שהם רב פעמיים וכמובן צבעוניים ויפים. לעיתים אני משתמשת במנג’טים מנייר בעיקר בגלל שאני מתפתה להדפסים המקסימים עליהם. ניתן להשיג בחנויות כל בית וחנויות המתמחות באפיה (המחירים משתנים מ 2-3 שקלים למנג’ט סיליקון בודד ועד עשרות שקלים לחבילה).

זו למעשה רשימת ה-must להכנת קופסאת בנטו מושקעת ומגניבה. כמובן שניתן בקלות לוותר על כל האביזרים מסביב (מלבד הקופסא) ועדיין ליצור קופסאות יפות ומושקעות, אבל האביזרים מגניבים ולא ממש יקרים (אם לא מתפתים לקנות ה-כל, כמוני) וכמו שראיתם ניתן בקלות להשיג הכל בארץ.

למי שבכל זאת מתחשק להתפתות לשלל אביזרי בנטו יש כמה חנויות שוות במיוחד שעושות משלוחים גם לארץ, ואפילו במחירים סבירים.

All things for Sale – עשיתי מהם הזמנה. המחירים מאד נוחים, המשלוח טיפה יקר. החבילה הגיעה ארוזה נהדר ובמהירות ואפילו הוסיפו מתנה קטנה. לקוראי הבלוג another lunch יש הנחה של 5% בחנות.

From japan with love – מבחר גדול מאד של מוצרים (לצערי, או לשמחתי הרבה מהם לא במלאי כרגע), מחירים מאד נוחים. אין לי מושג לגבי השירות, אבל חברות המליצו.

ebay – חיפוש קצר עם מילת החיפוש bento, יתן לכם מבחר גדול של חנויות. אני רכשתי בחנות הזו. החבילה הגיעה במהירות וגם הוסיפו לי מתנה קטנה. מצד שני מוצר שהזמנתי לא היה בחבילה ועכשיו הנושא בבירור מול החנות. לדעתי לא תהיה פה בעיה, ואני אזוכה או שיישלחו לי את המוצר – אעדכן ברגע שתהיה לי תשובה. עדכון: הם ענו לי תוך מספר שעות והמוצר החסר כבר בדרך אלי 

קיימות כמובן עוד אלפי חנויות שעדיין לא דגמתי, אתם מוזמנים לבדוק ולהמליץ ואני אוסיף לפוסט :) לגבי אמזון, גם שם יש מלאן אביזרי בנטו למכירה במחירים מעולים, אבל לצערי הם לא עושים משלוחים לארץ – מי שיש לו אופציה למשלוח בתוך ארה”ב שווה לו. 

ואחרונים חביבים אך הכי חשובים, הבלוגים שעושים לי את היום:

another lunch

Bento Fun 

Bentolunch.net

Crouching mother, hidden toddler

Lunch in a box

וזה עוד לא הסוף, כי יש עוד המון בלוגים, קבוצות בפליקר ומה לא…… הלכתם קצת לאיבוד? לא נורא! יש את כל החג לשבת על זה :)

בתיאבון וחג שמח

אילאיל

25 תגובות:

  1. פששששש את רצינית!
    אז קודם כל- עכשיו בא לי סנדביץ או משהו אחר לנשנש :-)
    ודבר שני- פוסט מעולה! הסברים וקישורים מצוינים, וכיף לראות שוב את הבנטו המקסימים שאת מכינה.

    השבמחק
  2. מגניבבבבבבבבבב!!!
    ועושה חשק גם להכין וגם לאכול...
    מכיוון שלצאת מהבית קצת קשה לי לאחרונה כנראה שאלך על האופציה של הקנייה האינטרנטית. תודה על הקישורים

    השבמחק
  3. סחטיין על הסקירה המקיפה
    ואיזה באסה שיש לך מנג'טים מסיליקון בירוק תפוח
    ................................

    השבמחק
  4. אוף, מה יהיה? בהתחלה אמרתי שאין סיכוי שאני מתפתה לזה, אחר כך אמרתי שזה נראה כל כך נחמד ומפתה, עכשיו פתאום אני מרגישה שאני חייבת, אבל חייבת לקום בבוקר ולהכין לפעוט כזאת קופסת אוכל לגן (רק לחשוב על הפרצוף הקטן והמאושר כשהוא יפתח את הקופסה...אח...)

    השבמחק
  5. טוב , אז התקדמתי. הייתי בהמלצתך אצל שרית וכבר קניתי את הקופסאות, המנגטים , החותכנים ועוד ועוד... עכשיו צריך רק לעמוד ולעשות... תבורכי על הפוסט המפורט.
    מבטיחה לשתף בקרוב...

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה מי זו שרית ואיך ניתן להגיע אליה בקשר למוצרי הבנוו? תודה על תשובתך

      מחק
  6. הנה אתר עם ארוחות הבנטו הכי חמודות שראיתי אי פעם:
    http://www.cuteobento.com

    והיא גם מספקת הוראות. :-)

    השבמחק
  7. אנונימי22.9.2010, 10:13

    יאללה,
    מתי את מזמינה אותי לארוחת בנטו?..... :)


    הילה

    השבמחק
  8. פששששש את רצינית! (אני יודעת שהגר כתבה את זה לפני, אבל זה הדבר היחיד שחשבתי עליו משך כל קריאת הפוסט הזה!)
    אין ספק שכשאת מתמקצעת - את עושה את זה על הצד הטוב ביותר - הכל נראה מקסים, הארוחות שלך מתוקות להפליא, ולדעתי את מובילה כאן טרנד חדש בביצה המקומית.

    השבמחק
  9. אילאיל22.9.2010, 11:41

    הגר - תודה מותק :)
    טל - לכי על זה, ואם את רצינית אולי אצטרף אלייך לקניה ונחלוק דמי משלוח (אני ממש מתה לקנות את תבניות הביצה קשה)
    נילי - למה באסה?
    מקופלת - איך אפשר לא להתפתות?איך?
    אנונימי יקרה - יאללה, סקרנית :)
    עירית - תודה! אכן אתר משגע, אבל מעט מושקע מדי לטעמי. לשבת וממש לפסל באוכל אפילו בשבילי נראה מעט מוגזם :)
    הילה - יאללה בואי!
    יעל קיפודים - כן, בעלי קצת פחות מתרשם מהרצינות שלי, איכשהו זה יש מתורגם אצלי לבזבוזים :)

    השבמחק
  10. זה כל כך אסתטי ועושה חשק (להכין וגם לאכול). טוב, נחכה לנכדים(:

    השבמחק
  11. ממש עבודת מחקר עשית.
    איזה פוסט צבעוני ומזמין.
    נראה מתי אפול ברשת:-)
    ליאת

    השבמחק
  12. אנונימי22.9.2010, 16:58

    אהבתי מאד את הפוסט.
    אני תוהה אם לנסות גם. אולי זה ישכנע את הבנות שלי לגוון את ארוחות העשר..

    גורים.

    השבמחק
  13. יופי של פוסט. תודה רבה על הסקר המקיף. ממש כייף לשוטט באתרים האלה וכמובן שעושה חשק לקנות קופסה או שתיים ועוד כל מיני אקססוריז.

    השבמחק
  14. אנונימי23.9.2010, 9:41

    תודה רבה על הפוסט! עידית.

    השבמחק
  15. מקסים! וחג שמח! עשית לי חשק מטורף לעשות קופסאות בוניטו! העניין הוא השקטנה עדיין לא זקוקה לכזו קופסא, לדעתך זה תקף גם לאימהות עובדות?
    נשיקות תהל טלאים

    השבמחק
  16. אילאיל23.9.2010, 11:17

    תהל - מותק, קודם כל קוראים לזה בנטו ולא בוניטו (למרות שהצלצלול הספרדי חמוד לזה חחח). ואני בטוחה שזה תקף לאמהות :)

    השבמחק
  17. מה עשית לי? לא פייר..אני מפנטזת על בנטו מאז הפוסט הראשון ואת רק דוחפת אותי פנימה יותר ויותר....חבל על הזמן..איזה תחקיר יסודי עשית וגם אני התחלתי בחיפוש אחרי קיסמים ודברים מגניבים אחרים, טרם העלתי בחכתי דברים שווים..את מעוררת השראה..

    השבמחק
  18. תודה על סדנה מצויינת.
    ישבתי בבית להכין עוד תמונה למקרר מהשאריות ועכשיו אני מתאפקת לא לקפוץ למסטיקים לקנות עוד דפים כי הבטחתי לעצמי להשאר בתחום התפירה ( - :
    שאפו על ההסברים, הסבלנות והנדיבות.

    אפרת וליה

    השבמחק
  19. איזה בנטואים מקסימים את עושה!
    אני קניתי דברים ב- jbox, שהוא אתר יפני ואפשר לקנות בו עוד הרבה דברים יפניים.
    שם קניתי בין היתר את מועכי הביצים הקשות, שהילדים שלי מתים עליהם.
    ותנחשי מה - אחרי שכמה חודשים שלחתי את הילדה שלי עם קופסה מחולקת לגן, הגננת אמרה לנו באסיפת ההורים שהיא ממליצה לשלוח בקופסאות, במקום בשקיות, ואף הציעה שנתארגן ונקנה קופסאות במרוכז.
    לפני שהיא ממנה הורה שיהיה אחראי על העניין או לחילופין משתמשת בכספי הוועד בשביל זה, מיהרתי להגיד שיש לי הרבה קופסאות בבית, ושאני מוכנה לתת לכל מי שירצה.
    רוב ההורים לא הבינו ממה ההתלהבות הגדולה...

    השבמחק
  20. אנונימי10.10.2010, 22:31

    קוראת נלהבת שלך ואפלו הצלחת להדביק אותי ולהתמכר לאהבה חדשה.
    כבר הולכת בעיר ומחפשת במבטי אחרי מציאה או שניים.
    טרם התחלתי להכין, הזאטוטים שלי עוד קטנים, בן שנה וארבעה חודשים ובן חודשיים....
    השאלה האם כל הקישוט והסידור אכן תופס במציאות? הכל נשאר במקום גם אחרי שסוגרים את האריזה???

    השבמחק
  21. תודה רבה על הפוסט הנהדר. כבר המון זמן שאני רוצה לקנות לי קופסה מחולקת שכזו. אני לוקחת את האוכל לעבודה בקופסה בעלת תא אחד וכשאני מגיע לשעת האוכל אני מתבאסת על המיקס המיותר שנוצר בין כל המאכלים השונים. איפה אני משיגה כאלה קופסאות? כבר ניסיתי "הום-סנטר" ו"איקאה".

    השבמחק
  22. אנונימי1.1.2013, 1:55

    על איזה "אהבה, השראה ויופי את מדברת"? בקופסה של הבנטו שלכם יש גופות של חיות שעברו ייסורים רבים.

    השבמחק
  23. ניתן למצוא גם תבניות ואביזרי אפיה מסיליקון

    השבמחק