יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

הדרכה לנרתיק טיטולים – הדרכה מצולמת מאת שרון רותם

כשאילאיל העלתה את רעיון האירוח אצלה בבלוג, מייד נלחצתי (כמו שנהוג אצלנו בפולניה). מה לובשים? מה מביאים? מי עוד יהיה?

זה הרבה יותר פשוט, הרגיעה אותי אילאיל, כמה מילים על עצמך ואולי איזו הדרכה. מה את אומרת?

נשמע לי נחמד. למה לא, אחרי הכל, כל כך הרבה למדתי בשנים האחרונות משיטוטים ברשת בזכות בנות שהעלו עבודות, שיתפו והדריכו. הגיע הזמן שאתרום גם אני משהו למרחב הוירטואלי.

כמה מילים על עצמי ..... בת 40, נשואה באושר ואם לשלושה ילדים נפלאים (נדוש, אני יודעת, אבל לחלוטין נכון). אוהבת יצירה מאז ומעולם ותופרת כבר 20 שנה.

במהלך השנים התנסתי בהרבה תחומי יצירה. דוגמאות ליצירותי תוכלו לראות בבלוג שלי 

אחרי שני תארים והרבה שנות עבודה בהיי-טק החלטתי לשנות כוון ולפני כשש שנים התפטרתי ממקום העבודה והפכתי לאמא במשרה מלאה. במקביל נחשפתי אל עולם עשיר של יצירה וחברות דרך הפעילות בפורומים והקומונות השונות.

כמו רוב הדברים שאני מכינה בשנים האחרונות, גם נרתיק החיתולים הזה נולד בעקבות בקשה – הפעם של אחותי האהובה. היא חיפשה פתרון לנשיאת ערכת ההחתלה והעברתה מתיק לתיק ואני נעניתי בשמחה. זה לקח כמה נסיונות ושינויים עד שגיבשתי את הדגם הזה, אותו כבר יצא לי להכין מאז ללא מעט יולדות ולקבל עליו הרבה תגובות נלהבות.

מקווה שתמצאו את ההדרכה ברורה ומועילה ואשמח מאוד לראות נרתיקים שיוכנו על פיה.

יצירה פורה ומהנה,

שרון רותם

הדרכת נרתיק טיטולים

במהלך ההדרכה נכין נרתיק החתלה, כזה שאפשר לשאת בו מספר חיתולים, מגבונים, משחה, חיתול בד, אלקו ג'ל, תיק-תק להחלפה וכו'. הנרתיק שמתקבל גדול למדי ומצורפת לו ידית אחיזה כדי שיהיה קל לשאת אותו יחד עם התינוק.

אפשר בהחלט לעבוד לפי אותה הדרכה כדי ליצור נרתיקים מלבניים גם בגדלים אחרים ולצרכים אחרים. צורת הנרתיק מתאימה מאוד לקלמרים ותיקים לכלי רחצה, למשל.

בסוף ההדרכה ישנו הסבר כיצד לבחור את גודל המלבנים ההתחלתיים כדי לשלוט בגודל הנרתיק הסופי.

יש ברשת אינספור הדרכות ליצירת נרתיקים שכאלה אולם ברובן נותרים תפרים חשופים בחלקו הפנימי של הנרתיק. לי יצא להתקל בהדרכה אחת מוצלחת במיוחד שבה מוסבר תהליך העבודה ליצירת נרתיק עם בטנה מושלמת, ללא תפרים. מההדרכה הזו אימצתי את סימון גבולות התפר (כפי שתראו בהמשך).

 את ההדרכה המדוברת תוכלו למצוא כאן.

רשימת החומרים:

  • שני מלבנים של 36 ס"מ על 23 ס"מ (14 על 9 אינץ') מהבד החיצוני, אם בוחרים בבדים דקים – להקשיח עם פליזולין בד.
  • שני מלבנים של 36 ס"מ על 23 ס"מ (14 על 9 אינץ') מבד הבטנה.
  • מלבן של 10 ס"מ על 50 ס"מ לרצועות (4 על 20 אינץ'). אם לא רוצים ידית נשיאה, אפשר להסתפק במלבן של 10 ס"מ על 20 ס"מ (רק עבור ה"אוזניים" בצדדים)
  • רוכסן באורך של 40 ס"מ לפחות, עדיף 50 ס"מ ומעלה (זה מקל את העבודה)
  • ידית הנשיאה אופציונלית. מי שרוצה להוסיפה צריכה גם:
    • טבעת מסוג D-Ring שבסיסה 2.5 ס"מ. (אם אין, אפשר להשתמש גם בטבעת רגילה של מחזיקי מפתחות).
    • קרבינה (ראו בתמונה למטה). יש קרבינות עם בסיס רחב מאוד שעדיפות למטרה זו כי קל יותר להשחיל בהן את רצועת הבד.

שלב א – הכנת הרצועות

ראשית נכין את שתי ה"אוזניים" שנתפסות בצידי הנרתיק ואת הידית הארוכה לאחיזה.

רצועת האחיזה היא, כאמור, אופציונלית לחלוטין אבל על שתי האוזניים הקצרות בצידי הנרתיק לא כדאי לוותר. צורת הרוכסן בנרתיק הסופי כצורת האות ח' וקשה לפתוח ולסגור אותו בלי נקודות האחיזה הללו.

מכינים סרט בד באופן הבא:

מקפלים את המלבן לחצי לאורכו (במקביל לצלע הארוכה יותר) כשהצדדים היפים בחוץ – מגהצים לקיבוע סימן האמצע ופותחים את הקיפול.

מקפלים את הקצוות כלפי פנים עד סימן הגיהוץ (כך שרואים את הצד היפה שלהם כלפי מעלה) ומגהצים.

כך זה נראה:

מקפלים לחצי לאורך, שוב, צד יפה כלפי חוץ – ומגהצים.

כך קיבלנו סרט בד שבו הקצוות הגזורים של הבד כלואים בפנים ושתי השפות גמורות באופן "נקי". (סבלנות, עדיין לא לתפור!)

אם מכינים ידית אחיזה, אחרי הגיהוץ (ולפני תפירת השפה) מחלקים את הסרט (שאורכו 50 ס"מ) לשני חלקים: האחד באורך 20 ס"מ והשני באורך 30 ס"מ. אם לא מכינים ידית אחיזה הרי שיש כרגע רק רצועה אחת באורך 20 ס"מ.

תופרים לאורך השפה הפתוחה של הרצועה הקצרה יותר. מי שרוצה, יכולה לתפור גם לאורך השפה הנגדית כדי לקבל מראה סימטרי.

אחרי התפירה, מחלקים לשני סרטים באורך שווה. ושומרים בצד. רצועות אלה ישמשו כ"אוזניים" של הנרתיק.

את הרצועה הארוכה יותר, מחברים לקרבינה באופן הבא:

משחילים בבסיס הקרבינה

פותחים את הקפלים בקצוות, מחברים בתפירה (ימין לימין) ומקפלים חזרה

תופרים בזהירות לאורך ההיקף על מנת לסגור את השפה הפתוחה. (מזיזים את הקרבינה תוך כדי תפירה פעם אחת). גם כאן אפשר לתפור רק לאורך השפה הפתוחה ואפשר לאורך שתיהן – עניין של טעם.

אז מה יש לנו עד כה? שתי אוזניים ורצועת אחיזה:

מניחים בצד.

שלב ב – הכנת הנרתיק

מסמנים על הרוכסן ועל הבד החיצוני מצידו השמאלי (הלא יפה) את גודל המלבן לנרתיק (הצלע הארוכה יותר של המלבן) וסימון נוסף קטן יותר ברבע אינץ' משני הצדדים. (אם עובדים עם seam allowance שונה, לסמן על פי מרווח התפירה שאיתו עובדים). קוים אלה יהוו סימון לעצור עם התפירה. לא תופרים מעבר לסימון הזה (אחרת יהיה מאוד קשה בשלב חיבור חלקי הנרתיק ויהיה צורך לפרום חלקים).

מכינים סנדויץ' בסדר הבא:

1. על השולחן מניחים את מלבן בד הבטנה עם הפנים כלפי מעלה (הצלע הארוכה כלפי מעלה).

2. מעליו, מניחים את הרוכסן עם הפנים כלפי מעלה כששפתו העליונה מיושרת עם השפה העליונה של מלבן הבטנה. אני אוהבת לקבע את הרוכסן אל בד הבטנה באמצעות סקוטש טייפ.

3. מעליהם מניחים מלבן של הבד החיצוני עם הפנים כלפי מטה. מוודאים שהשפה העליונה מיושרת עם שתי השכבות שלמטה.

מקבעים עם סיכות ותופרים עם רגל רוכסן. מקפידים לתפור רק בין שני הסימונים שעשינו ולא מקצה לקצה. בעת העבודה עם רגל הרוכסן, להקפיד על קו במרחק שווה מהרוכסן ולא קרוב מדי לרוכסן כדי שלא יפריע לפתיחה וסגירה חלקות שלו.

פותחים את מלבני הבטנה והבד החיצוני כך שצדדיהם היפים יהיו חשופים ומגהצים. אם השתמשתן בסקוטש טייפ לקיבוע הסירו אותו, כמובן, לפני הגיהוץ.

 

חוזרים על הסנדביץ' בדיוק באותו סדר עם שני המלבנים שנותרו רק שכעת, במקום הריצ'רץ' לבדו, מניחים את הריצ'רץ' עם שני המלבנים שכבר תפורים אליו. (פשוט מתעלמים מקיומם)

תופרים שוב עם רגל רוכסן וממשיכים להקפיד לא לתפור מעבר לסימוני רבע האינץ' שעשינו משני הצדדים.

פותחים גם את שני המלבנים הללו כך שצידם ה"יפה" יהיה כלפי חוץ ומגהצים. בשלב הזה, כדאי לוודא שהרוכסן נפתח ונסגר בקלות. אם הוא נתקע בגלל תפר קרוב מידי למסילה – לפרום ולתקן.

מחליפים לרגל תפירה רגילה בחזרה ותופרים top stitch משני צידי מסילת הרוכסן. שוב, להקפיד לא לתפור מעבר לסימוני רבע האינץ' שלנו ולהקפיד על קו ישר תוך ווידוא שהבד מספיק רחוק מהרוכסן כדי שלא יפריע לפתיחתו וסגירתו.

גם עכשיו כדאי לוודא שהרוכסן נפתח ונסגר בקלות. אם לא, לפרום ולתקן.

כך זה נראה אחרי התפירה:

מצמידים ימין לימין את שני מלבני הבד החיצוני ומיישרים קצוות. מסמנים עם סיכות.

תופרים לאורך השפה התחתונה של שני מלבני הבד החיצוני.

תופרים לאורך השפה התחתונה של שני מלבני הבטנה ומשאירים פתח במרכז להיפוך הנרתיק בסוף.

כאן כבר אפשר לתפור מקצה לקצה, אין צורך להשאיר מרווח של רבע אינץ'.

זה נראה כך (סימנתי בצהוב את קוי התפר כדי שיראו בבירור):

מקפלים את בדי הבטנה והחיצוני כך ששני התפרים מיושרים (מלמעלה ומלמטה) עם הרוכסן. לגהץ כדי לקבע סימון.

מתחילים בצד הרחוק מסגר הרוכסן. מקפלים לחצי אחת מהאוזניים שהכנו. אם האוזן ארוכה מידי לטעמכן, אפשר לקצר בשלב הזה. אם זה הצד שבו תרצו לחבר את ידית הנשיאה – השחילו את טבעת ה D בקפל האוזן. (ראו תמונה למטה). הבחירה באיזה צד למקם את רצועת הנשיאה היא ממש עניין של טעם.

משחילים את האוזן המקופלת בין הרוכסן לבד החיצוני כשצידה הפרום פונה לצד הפרום של דופן הנרתיק. ממקמים באופן מדויק (כדאי להקפיד על מרכוז תחת הרוכסן אחרת נראה לא יפה בסוף). בתמונה למטה הרמתי בקיפול את השכבה העליונה של הבד החיצוני כדי שתראו את האוזן.

מחזקים עם סיכות ותופרים לכל אורך הצד (מקצה לקצה) כשמקפידים לתפוס רק את הבד החיצוני, הרוכסן וה"אוזן". נזהרים לא לתפוס כלל את בד הבטנה. במעבר מעל הרוכסן וה"אוזן" תופרים לאט כדי שהמחט לא תשבר ומחזקים עם מספר תפרים הלוך ושוב.

זה בדיוק השלב שבו נהנים מכך שהקפדנו להשאיר את מרווח רבע האינץ' בצד. זה מה שמאפשר את הפרדת השכבות לתפירה.

אם רגל התפירה "בורחת" כלפי השפה (בעיקר באיזור הרוכסן) וקשה לתפור את התפר הזה במרחק של רבע אינץ' מהשפה – אפשר לעשות אותו עם רגל רוכסן שמאפשרת להתקרב יותר.

הסרגל בתמונה רק כדי להחזיק את בד הבטנה מורם כלפי מעלה כדי שתראו ברור את סימון הסיכות. שימו לב שה"אוזן" מונחת ממש תחת הרוכסן.

פותחים את הרוכסן!!!!! לא עד הסוף, עד החצי מספיק.

חוזרים על התהליך גם בצד השני: משחילים את האוזן, מקבעים עם סיכות ותופרים מקצה לקצה.

חוזרים על התהליך עם בד הבטנה. הפעם זה פשוט יותר, תופסים יחד רק את בד הבטנה (בלי רוכסן ואוזניים). במעבר באמצע, להשתדל לתפור הכי קרוב שאפשר לרוכסן, אפשר להעזר ברגל רוכסן.

אם נותר רווח בכל זאת, סוגרים אותו בסוף (אחרי שהנרתיק מוכן) בתפירה ידנית.

כעת נבצע Boxing בפינות של מלבני הבד החיצוני והבטנה (יחד שמונה במספר).

הסבר מצויין לביצוע Boxing מדויק יש בקישור הזה.

עבור נרתיק ההחתלה נמדוד 6 ס"מ (כ- 2.4 אינץ') מרחק מהקודקוד. זה אומר שאורך זה ימדד מהקודקוד לקו התפר וגם מהמרכז של קו התפר לכל אחד מהשוליים. הנה תמונה ובה סימון של המרחקים שהם 2.4 אינץ'.

וזה הקו שעליו תופרים:

אחרי Boxing של ארבע פינות המלבן החיצוני, זה נראה כך:

תמונה זו עוזרת לכם להבין איך בדיוק "לתפוס" את המשולשים לביצוע ה Boxing.

אחרי ביצוע ה Boxing גם לארבע פינות הבטנה גוזרים עודפי בד, חוטים ורוכסן.

הופכים פנים וחוץ (שימו לב שההיפוך כפול: תחילה דרך הפתח שהשארנו בבטנה ואז דרך הרוכסן שהשארנו פתוח למחצה).

תופרים את הפתח בבטנה. (אפשר ידנית באופן נסתר או עם המכונה) והנרתיק מוכן.

ומעוד זוית

באופן כללי, כשאתן רוצות נרתיק שמידותיו הסופיות תהיינה: אורך, רוחב וגובה. התחילו עם מלבנים שמידותיהם:

( אורך + גובה ) על (רוחב + גובה)

אם חשוב לכן דיוק על הסנטימטר, הוסיפו את מרווחי התפירה (seam allowances)

על הרוכסן להיות מעט ארוך יותר מאשר (אורך + גובה)

בשלב ה- boxing יש למדוד מרחק של מחצית הגובה בין הקודקוד לקו התפירה.

אם משהו במהלך העבודה לא ברור, הרגישו חופשיות לפנות אלי במייל. 

 sharon.rotem@yahoo.com

תפירה מהנה, שרון רותם.

71 תגובות:

  1. הדרכה מעולה!!!!!!!!!! תודה רבהההה, ינוסה בקרוב...

    השבמחק
  2. שרון את משהו מיוחד, כל מה שאת יוצרת תמיד יפיפה וצבעוני ושמח ובגימור מושלם!ג'ינג'ית ג'וניור לא מוצאת קלמר אז חשבתי להתאים כזה נרתיק כקלמר, יש לי כל כך הרבה דברים על שולחן העבודה שזה בטח יהיה לשנת הלימודים הבאה אבל מתישהו :-) תודה על ההדרכה המצויינת ולאילאיל על האירוח!

    השבמחק
  3. הדרכה מדהימה כמו כל מה שאת עושה !!
    איזה רעיון נפלא להתארחת אצל אילאיל,
    את צריכה לעשות את זה על בסיס קבוע יותר :o)) !!
    אנחנו נצא רק נשכרות מכל העניין-תודה !!

    השבמחק
  4. כמו כל דבר שאת נוגעת בו - יצאה הדרכה משגעת, ברורה ומוצלחת (ממש כמו הסדנא)

    רוחב הלב שלך והידע שאת כ"כ אוהבת לחלוק ולשתף מקסים

    המון תודה על הכל ולאילאיל על ההתעקשות-את ראויה לכל ההכרה שבעולם

    השבמחק
  5. תודה רבה!!
    הדרכה מעולה
    אני חייבת לנסות!!!

    זהבית שקד

    השבמחק
  6. המון תודה, איזו הדרכה מעולה!!!
    הנרתיקים האלו משגעים, והעבודות שלך בכלל מקסימות ומהוות לי באופן אישי השראה.

    השבמחק
  7. אנונימי23.10.2010, 14:26

    המון תודה, כבר מזמן רציתי כה נרתיק. אנסה בקרוב לתפור.
    מיקה

    השבמחק
  8. המון המון תודה - על ההדרכה ועל האירוח!
    מקווה לנסות בקרוב

    השבמחק
  9. אנונימי23.10.2010, 14:56

    הי שרון,
    לא מזמן נחשפתי לפליקר עם עבודותייך היפיפיות ואני כ"כ שמחה על ההדרכה הזו כאן! (תודה אילאיל על היזמה!)
    אני תופרת מתחילה ונראה לי שהנרתיק הזה טיפה גדול עלי אבל אני בהחלט מתכוונת לרכוש את כל החומרים ולנסות אותו (ומקסימום לפרום הרבה).
    איך זה שעדיין אין לך בלוג? והאם את מעבירה סדנאות יצירה ותפירה? אשמח אם תרימי את הכפפה - אני הראשונה שתצטרף.
    יהיל.

    השבמחק
  10. תודה תודה, בהחלט במקום, פתר לי הרבה שאלות.....אילאיל תודה שארחת ושרון תודה שאת כזאת מדהימה בהדרכה כה מדוייקת ובהירה.

    השבמחק
  11. אילאיל- כל הכבוד על זריקת הכפפה, ושרון- כל הכבוד על תפיסת הכפפה (-:
    יופי של הדרכה והרתיק מהמם וברמת גימור גבוהה.
    הולכת לחפש תינוק בלי נרתיק חחח

    השבמחק
  12. שרון - ברוכה הבאה! (מה עם בלוג משלך? מעקב צמוד על עבודותייך בפילקר - מעורר תיאבון!). תודה על ההדרכה, היא ברורה, צבעונית ומפתה. כל הכבוד לאילאיל על הרעיון ולך - שקיבלת אותו! מחכים לעוד.

    השבמחק
  13. איזה אליפות ! תודה שרון על ההדרכה המדהימה ולאילאיל על האירוח ! זה מקסים וברור והתוצר מדהים !

    השבמחק
  14. איזה כיף! כמה חיכיתי להדרכה הזו!
    אילאיל- תודה על האירוח!
    ושרון- תודה על הדרכה מעולה!!
    כמובן שמיד נוספה לרשימת מטלות התפירה שלי :-)

    השבמחק
  15. איזה שילוב משגע של שתי יוצרות מוכשרות בטירוף!
    אילאיל- רעיון מעולה.
    שרון- הדרכה מהממת, מלאת חן וברורה למופת! עכשיו רק מחפשת למי להכין:]

    השבמחק
  16. תודה רבה על הדרכה ברורה וצילומים של כל התהליך. גם אני הייתי משתתפת בכייף בסדנה אצל שרון. אני מאוד אוהבת את העבודות שלך.
    יופי של רעיון, אני מאוד מקווה שאצליח להכין אחד כזה בקרוב.
    תודה לשתיכן על היוזמה והשיתוף.
    קרן חן

    השבמחק
  17. אנונימי23.10.2010, 17:37

    לשרון - תודה על הדרכה נהדרת

    לאילאיל - תודה על היזמה, האירוח והצילומים המדהימים.

    ניליכ.-סנורקה

    השבמחק
  18. יס!!!!!!!!!!!!!!! כמה קיוויתי שתהיה הדרכה לנרתיק המעולה הזה, וכמה חיכיתי וקיוויתי וחיכיתי!
    וכמה יפה מצידך שרון!!!
    תודה רבה רבה רבה ! (וזהו, עברתי על מכסת סימני הקריאה המותרת, אבל איזה כיף!!!!!!).
    ליאת.

    השבמחק
  19. אנונימי23.10.2010, 18:44

    הן מלכות, הן מלכות הן מלכות!!!!!
    אילאיל על האירוח והפלטפורמה (ועל שהכרת לנו את שרון!)
    ושרון- האחת והיחידה- אישה מופלאה ונפלאה.
    יש לי אחד כזה אבל ברור לך שעכשיו אני הולכת להכין כמה וכמה (אחותי צריכה ללדת, חברה מהעבודה ועוד...)
    תבורכו שתיכן!
    הילה

    השבמחק
  20. שרון- כצפוי הדרכה מעולה ברורה ומשובחת ברמת הצילומים והתוכן
    וכמובן פרוייקט מעולה ואהוב עלי מאוד
    כל הכבוד
    ואילאיל תודה על היוזמה והדחיפות "הקטנות" לאורך הדרך

    השבמחק
  21. הדרכה מצוינת, תודה רבה.

    השבמחק
  22. אילאיל23.10.2010, 19:59

    סנרוקה - תודה על הפירגון אבל הפעם כל הקרדיט מגיע לשרון כולל הצילומים :)

    השבמחק
  23. או, סופסוף! חיכיתי חיכיתי והיה שווה לחבות. תודה על ההדרכה ועל האירוח. בואי להתארח שוב! אנסה בקרוב מאוד.

    השבמחק
  24. טוב אז כמובן שלא הבנתי כלום... אבל קראתי כל מילה! נשבעת! :-)
    הנרתיק מהמם, ההדרכה נראית מעולה, ואני עדות לכך שהנרתיק הזה הוא שימושי ביותר!! אני מסתובבת עם שלי כ-ל הזמן!

    נשיקות לשתיכן

    השבמחק
  25. אנונימי23.10.2010, 21:22

    תודה רבה לשרון!
    גם אני מצטרפת לקריאה לפתיחת בלוג משלך.
    אני עוקבת אחר עבודותייך בפליקר והן פשוט מדהימות!
    תודה לאילאיל על האירוח!

    השבמחק
  26. תודה שרון ואילאיל!

    איזה יופי של הדרכה :-)

    השבמחק
  27. חיכיתי לזה כל כך!
    ההדרכה נראית לי מושלמת ואפילו תעזור לי להתגבר על פוביית הריצ'רצ'ים... מקווה שזו תחילתה של ידידות נפלאה שלך עם עולם הבלוגים!
    המון תודה על ההדרכה, הצילומים וההשקעה... ולאילאיל על הארוח!

    השבמחק
  28. כמה חיכיתי להדרכה הזו!
    תודה אילאיל ותודה שרון, הדרכה נהדרת ומפורטת ומצולמת באופן ברור מאד.
    אני מתכוונת להכין אחד כזה השבוע לבן שלי :))

    השבמחק
  29. תודה לשתיכן! ינוסה בהקדם (-:
    הצילומים נהדרים ונדמה לי שאפילו אני אצליח..

    השבמחק
  30. תודה רבה!!! הנרתיק הזה פשוט מעולה, אני כל כך נהנית ממנו! ההדרכה נראית לי מאוד ברורה, אם כי יש פה כמה דברים קצת מפחידים, כמו רוכסן, אבל אני אנסה! ושאלה לשרון - אפשר פשוט לתפור הכל ברגל לרוכסן? סתם מפאת העצלנות....תודה!

    השבמחק
  31. את לא יודעת כמה חיפשתי הדרה לנרתיק הזה... תודה על ההדרכה :-)
    ואני חייבת להגיד לך שכל מה שאת יוצרת מושלם, עבודות מקסימות עם שילוב בדים מדהימים..
    רעיון נהדר להתארח אצל אילאיל..

    השבמחק
  32. אילאיל24.10.2010, 14:49

    חגית- עד ששרון תענה אני אענה לך מהנסיון של מתחילה שכמותי שזה כ"כ הרבה יותר פשוט ולא מפחיד (הכוונה לרוכסן). ולגבי הרגל רוכסן, מחליפים אותה בשלוש וחצי שניות (או פחות).

    השבמחק
  33. WOW איזה יופי, שרון את יוצרת מדהים מלא צבעוניות, תפירה מושלמת.
    את הנרתיק הזה חייבת פעם לנסות ולשבור את מחסום הרוכסן אחת ולתמיד.

    השבמחק
  34. או! סוף כל סוף נפתרה התעלומה איך עושים בטנה לנרתיק המדליק הזה!
    נראה לי שזו התחלה של שיתוף פעולה נהדר בינייך לבין אילאיל - תבורכו!

    השבמחק
  35. כמה זמן חיפשתי הדרכה לנרתיק כזה שיהיה מושלם, בלי תפרים חשופים.
    תודה על הדרכה נפלאה!!
    תודה גם לאילאיל על האירוח :)

    השבמחק
  36. איזה יופי, אני כבר חסרת סבלנות לדייט שלי עם מכונת התפירה וההדרכה שלך

    השבמחק
  37. תודה בנות על כל התגובות החמות.

    חגית - באמת שאין ממה לפחד, אפילו שיש רוכסן זה בסך הכל תפירה בקוים ישרים וממש לא מסובך.
    לגבי החלפת הרגל, מצטרפת למה שאילאיל כתבה לך. ההחלפה לוקחת מספר שניות, זה לא סיפור (לרוב מספיק לנתק את החלק התחתון בלבד). לא כדאי להמשיך עם רגל הרוכסן לכל התפרים כי הם יהיו פחות מדויקים וגם מבנה הרגל כזה שהיא "נתפסת" יותר בחוטים חשופים ושאר "מכשולים" כך שהתפירה פחות נעימה.

    השבמחק
  38. שרון, תודה רבה רבה רבה! הדרכה נהדרת, מקווה שאאזור אומץ יום אחד ליישם :-)

    השבמחק
  39. אנונימי25.10.2010, 4:30

    יקירתי, באת לי בדיוק בזמן.. יש לנו כאן גל לידות בקרוב... אני צריכה להכין מלאי של מתנות וזה נראה לי אחלה שבאחלה!

    תודה על ההדרכה הברורה והיסודית!

    מירה

    השבמחק
  40. שרון, תודה רבה על ההדרכה. אני די בטוחה שזה הולך להיות אחד הפרוייקטים הראשונים שלי, זה ממש נחוץ.
    ההדרכה מדהימה ומפורטת עד הפרט האחרון. ובהזדמנות זו אני רוצה לאמר לך שהעבודות שלך פשוט מדהימות.
    ולאילאיל, תודה רבה על האירוח

    השבמחק
  41. הדרכה מצויינת, בהירה ומצולמת היטב. תודה תודה!

    השבמחק
  42. זה נראה לא מסובך מדיי, וכ"כ יפה! ונחוץ(!)
    תודה תודה על השיתוף :)

    השבמחק
  43. יופי של הדרכה! ינוסה בקרוב...
    תודה!

    השבמחק
  44. תודה רבה. ההדרכה נראית מעולה וברורה. אני מקוה שאני אאזור אומץ להתגבר על חרדת הרוכסנים שלי.

    השבמחק
  45. הדרכה מקסימה ונרתיק חמוד!
    אני בתהליכי תפירה.. כמובן שלוקח לי שעות רבות ונתקעתי עכשיו בשלב הboxing.

    יש אפשרות להסבר נוסף מאיפה מודדים ואיך תופרים אותו?

    תודה רבה!!

    השבמחק
  46. לגבי הבוקסיג, אנסה להסביר במילים למרות שאני חושבת שהתמונה אחרי שלב הבוקסינג שבו רואים את כל ארבע הפינות של הבד החיצוני תפוסות ממחיש זאת טוב יותר מכל תאור מילולי.
    כדי לייצר את הבוקסינג, עלייך לתפוס פינה ולקפל למשולש כך שקו התפר יהיה ממש מעל קו הגיהוץ בשפה (מרגישים זאת במישוש שכן השכבות מונחות אחת על השניה). אחרי שמיקמת במדויק, העבירי גיהוץ קצר וקבעי את המשולש.
    את קו התפירה של הבוקסיג את מסמנת בניצב לקו התפר שכבר קיים ובמרחק של 6ס"מ מהפינה.
    למעשה נוצר לך משולש שבסיסו הוא הקו שעליו תופרים לצורך הבוקסינג. אורך הקו שעליו את תופרת צריך להיות 12 ס"מ, 6 ס"מ מכל צד של קו התפר שכבר קיים ומרחקו מהפינה (למעשה גובה המשולש) צריך להיות 6 ס"מ.
    מקווה שזה מבהיר את התהליך.
    בהצלחה
    שרון

    השבמחק
  47. עכשיו, אחרי שתפרתי, הייתי חייבת לחזור ולהגיב שוב.
    עבדתי לפי ההדרכה, שלב אחרי שלב, וזה הלך מצויין. מכיוון שרציתי קלמר גדול, חישבתי את המידות לפי ההנחיות ויצא נפלא.
    הדרכה נ-פ-ל-א-ה!!!

    השבמחק
  48. תודה רבה על ההסבר ועל הנכונות לעזור..
    חזרתי והסתכלתי על התמונה.. ושוב ושוב, קראתי את ההסבר, והמסקנה-אני קצת מאותגרת כנראה :)
    אולי יום אחד אבין

    שוב תודה על הזמן והתגובה המפורטת!!

    השבמחק
  49. כרגע סיימנו להכין את התיק הזה. ירקנו דם אבל יצאנו מאוהבות!
    דפי ושרה.

    השבמחק
  50. תודה תודה תודה תודה
    בטוח שינוסה
    רעיון נפלא לתת במה לשרון רותם המוכשרת

    השבמחק
  51. שרון, תודה על הדרכה מעולה וברורה,
    ניסיתי, התמודדתי, היה לא קל, במיוחד בשלב שלפני הבוקסינג בו הכל מסתרבל, אבל בסוף הצלחתי ואני ממש מרוצה.
    שוב המון תודה
    ניבה

    השבמחק
  52. שרון שלום רב,

    כתבתי לך מייל אבל אני אנסה גם כאן... ראיתי את הדברים המדהימים שאת עושה בפליקר ואני אשאל שאלה שאת בטח שומעת הרבה: האם אפשר לרכוש ממך את התגיות למזוודה וכיסוי לדרכון עבור חברה שנוסעת לחו"ל??? שניהם פשוט מקסימים ואני ממש רוצה לתת לה מתנה מקורית ומיוחדת!(לצערי אין לי מכונת תפירה ויש לי שתי ידיים שמאליות...) אם זה אפשרי אנא צרי עמי קשר במייל - tooliz@gmail.com

    השבמחק
  53. הדרכה מעולה! פשוטה וברורה. כבר תפרתי ארבעה וזה ממש ממכר.....
    תודה!

    השבמחק
  54. תודה רבה!
    בסוף הצלחתי.
    פרסמתי בבלוג שלי את התוצר
    http://createmom.blogspot.com/2010/12/blog-post.html

    השבמחק
  55. אנונימי15.3.2011, 23:45

    מקסים! הצלחתי להכין, הדרכה מצויינת.

    תודה רבה על ההשקעה והשיתוף

    השבמחק
  56. יעלולו26.4.2011, 23:25

    אחלה אחלה הדרכה! יצא לי מקסים. תודה רבה.

    השבמחק
  57. זה מהמם,
    בהשראתך, קניתי אתמול מכונת תפירה, היום אקנה את הבדים.
    הבעיה היחידה היא שמעולם לא תפרתי... מקווה שאסתדר...

    השבמחק
  58. קארין27.5.2011, 6:59

    העבודות שלך מהממות.
    קניתי אתמול מכונת תפירה בהשראתך, והיום אקנה את הבד.
    הבעיה היחידה היא שמעולם לא תפרתי... מקווה לא להתעצבן יותן מדי ...

    השבמחק
  59. שירונת18.1.2012, 15:07

    תודה רבה על ההסברים ועל התמונות הברורות, על הסדר והארגון...יצא לי מקסים ומהמם

    השבמחק
  60. תודה רבה על ההדרכה וההסבר יצא לי נרתיק מקסים ועכשיו יש לי חשק לעשות עוד כמה לחברות! תודה 

    השבמחק
  61. וואו!! מדריך נהדר ענייני צבעוני ופשוט, כמו שצריך להיות.

    השבמחק
  62. הדרכה מעולה!! המון תודה.
    אין כמו הרגע שבו הופכים הכל ומגלים את התיק המקסים!!
    אם לא היה 2 לפנות בוקר עכשיו, הייתי מתחילה תיכף עוד אחד...

    השבמחק
  63. אנונימי6.6.2014, 18:05

    הדרכה מעולה!! שאלה קטנה- אם אני רוצה לתפור קלמר בדרך הזו? איזה מידות אצטרך בערך?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      מכיוון שזה לא הבלוג שלי, אני לא מקבלת התראות על תגובות כאן ורק עכשיו ראיתי במקרה את השאלה. אם עדיין קלוונטי, מוזמנת לשלוח לי מייל ל sharon.rotem@yahoo.com עם מידות הקלמר הסופי שאת רוצה ואשמח לעזור לך לחשב את מידות המלבנים ההתחלתיים.
      יום נעים ושנה מצויינת
      שרון

      מחק
  64. היי אני מצטרפת לבקשה שלמעלה! אני תפרתי קלמר שנה שעברה דרך ההדרכה הזאת אבל הוא יצא לי בפרופרציות לא כל כך טובות...אני ממש אשמח אם תוכלי לתת לי מידות (בערך..) לקלמר! תודה רבה רבה!! ואגב אני ממש אוהבת את הבלוג שלך !1

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      מכיוון שזה לא הבלוג שלי, אני לא מקבלת התראות על תגובות כאן ורק עכשיו ראיתי במקרה את השאלה. אם עדיין קלוונטי, מוזמנת לשלוח לי מייל ל sharon.rotem@yahoo.com עם מידות הקלמר הסופי שאת רוצה ואשמח לעזור לך לחשב את מידות המלבנים ההתחלתיים.
      יום נעים ושנה מצויינת
      שרון

      מחק
  65. תודה על פרסום זה! אני רק רציתי להגיד שאני חושב שזה פוסט כנה להפליא ותודה לך על שיתוף הסיפור שלך. זה מהדהד איתי בדרכים שונות. אתה נראה כמו בן אדם מאוד אדיב עם לב גדול ואני מתרגש להיות גילוי הבלוג שלך.
    אנחנו גם אותו דבר בעסק הזה,
    אנו מספק תפרחת חיתולים וחיתולים אקולוגיים לטיפול בילדים.

    bit.ly/1kG4Akx

    השבמחק
  66. הדרכה מצויינת
    חוזרת אליה שוב ושוב

    השבמחק
  67. הדרכה מעולה! השתמש בה כאשר אסיים להכין עם חומרי גלם לאפייה דברים מתוקים לזמן הפנוי שלי

    השבמחק
  68. איזה יופי של הדרכה!! אני אנסה למצוא בדים בסגנון בגדי הריון ושמלות שאני אוהבת ואכין לי!

    השבמחק