יום שבת, 9 באוקטובר 2010

תרגיל בדחיית סיפוקים

התפאורה - אחה”צ רגיל לחלוטין בערב יום שישי, אמא על המחשב, הילדים בודקים את סף הסבלנות של השכנים (גבוה מאד יש לציין לטובה) ואבא מנסה לנצח על כולם ביד רמה. אמא (עבדתכם הנאמנה) מתעלמת בהפגנתיות מקולות האינדיאנים המופרעים השירה והזמרה בבית ומנסה להתעדכן מה חדש בגוגל רידר שלה. לפתע פתאום היא מגלה את זה, פוסט חדש אצל משחק מילים מציג תיק קטן ומקסים העונה לשם המקסים אף יותר Bento lunch bag.

רגע של וידוי – את ההדרכה המדוברת כבר ראיתי בעבר, יחד עם הדרכות נפלאות אחרות של Pink penguin היא מסומנת לי כ”חייבת להכין מתישהו” אבל איכשהו תמיד פחדתי קצת לגשת להדרכות האלו, משהו בשלמות של התוצרים שלה הרתיע אותי אפילו מלנסות את ההדרכות. לכן כשמשחק מילים העלתה אתמול את התיק שלה והבטיחה שהוא “באמת מאד פשוט” החלטתי ללכת על זה, מה זה ללכת – לרוץ על זה!

מקלחות, ארוחת ערב והשכבה לישון התארגנו להם בזמן שיא (לא בזכותי יש לציין, אני הייתי אפופת חדוות יצירה בכדי להיות מועילה באמת), ובשמונה בערב התיישבתי לגזור את הבדים רק בכדי לגלות למגינת ליבי שאין לי בד ויניל איתו אני אמורה להכין את הבטנה לתיק (אני מזכירה שוב שאני מייעדת את התיק לארוחות בנטו לכן חשוב שהבטנה תהיה מבד ויניל). מיד שלחתי מייל קצר לשרון רותם המופלאה המסביר את המצב תוך כדי תקווה שהיא לא עושה כלום בשישי בערב ומיד תתייצב לעזרתי (כאילו דא!). היא דווקא ענתה לי, המקסימה, פשוט לא במהירות שקיוויתי (חמש דקות גם לכם נראה מוגזם מדי?) ולהתקשר אליה בשישי בערב אפילו לי כבר נראה היה כמו הגזמה פראית. לכן עשיתי את הדבר ההיחיד המובן מאליו שניתן לעשות במצב כזה גזרתי את מפת השולחן החדשה שלנו, נשבעת!  טוב, אני מוכרחה לציין שזה קצת פחות דרמטי מאיך שאני מציגה את זה :) זו בסך הכל שעוונית אדומה ומשובצת שנקנתה לפני שבוע ואפילו לא בסכום גבוה במיוחד. אפילו הבעלול המתוק שלי שכבר באמת ראה הכל בחייו רק הפטיר ביובש “נצטרך לקנות מפה חדשה ביום ראשון”, אז זה באמת לא כזה נורא, נכון?

אז אחרי כל ההתחלה הדרמטית הזו הנה התובנות שלי מהתיק המתוק מתוק הזה. קודם כל, הוא בהחלט עונה להגדרה של פשוט, רק מה? … יחד עם הפשוט יש להוסיף ארוך ומייגע עד מאד! בסה”כ לקח לי להכין אותו כחמש וחצי שעות כולל הגזירה (והיו בדים שגזרתי פעמיים כי התחרטתי ברגע האחרון על הבחירות שלי), פרימות למינהן, וכמובן הפסקת הנקה הכרחית. אז אני מניחה שההכנה שלו היא בין ארבע לחמש שעות, וזה כמובן למישהי מתחילה ואיטית במיוחד שכמותי.

החלק הכי ארוך שלו הוא בבחירת הבדים, דווקא בגלל שהוא מורכב מכל–כך הרבה חלקים לקח לי המון זמן להחליט על השילוב בינהם (וכאמור היו כאלה שהתחרטתי על שגזרתי אותם בשלבי תפירה מתקדמים).

בסופו של דבר אני ממש ממש מרוצה, הן מהתיק אבל בעיקר מהבדים הסופר מתוקים שמרכיבים אותו. הילדים כבר הספיקו להתלהב הבוקר, והבטחתי להם טיול פיקניק בנטו (שנראה לי עלול להתבטל בעקבות האפרוריות הזו שנפלה עלינו).

  

בד הילדים המקסים הזה נקנה ב fat quarter shop, אבל אני לא מצליחה להיזכר בשמו, שאר הבדים נקנו בנחלת בנימין.

ואיך אפשר בלי הצצה על מפת השולחן המדוברת?

ואם כבר בתיקי בנטו עסקינן, הכנתי השבוע שתי ארחות בנטו מתוקות במיוחד. מעודדת מהתגובות המפרגנות שאני מקבלת ממכם בנושא (בבלוג ובמיילים אישיים) החלטתי גם להרחיב קצת על תכולת הארוחה.

 

ארוחת בנטו “במקום ארוחת צהריים” – כריך גבינה בולגרית ועליו גבינ”צ עיזים, ביצה קשה (נסיון לא כ”כ מוצלח עם התבנית החדשה שלי, מבטיחה להשתפר), עגבניות שרי, שקדים במים, ולקינוח קוביות מלון וחמוציות)  

ארוחת צהריים בנטו -

  

פסטה מבושלת עם אפונה ורצועות עוף, עגבניות שרי ובייבי מלפפון ולקינוח פטל אורגני (שנקנה בחצי משכנתא ונתקל בבוז גורף, אבל תודו שהוא מצטלם נפלא)

אז תגידו לי אתם, נכון שהכי כיף לאכול כך?

שבת נפלאה

אילאיל

43 תגובות:

  1. כרגיל, הפוסטים שלך מהממים,

    הבנטו נפלא והתיק כל כך יפה!!

    השבמחק
  2. איזה פוסט מדהים!!

    אני אתחיל מהסוף- כל כך כיף לאכול עגבניות שרי ככה!!
    הבנטו מהממים ונראים מעולה! ואת הפטל מקסימום תאכלי בעצמך :-)
    והתיק... מושלם!! הבד של הילדים נראה פה מעולה וזה השימוש המושלם בשבילו!
    גם לי יש חתיכות של מפת שולחן בבית, אז דעי לפעם הבאה שתתקעי :-)
    כל הכבוד על שישי של יצירה משובחת!

    השבמחק
  3. אילאיל9.10.2010, 12:22

    תמר - תודה מותק.
    הגר - וואלה? אפילו לא חשבתי שיש סיכוי שכזה. טוב לדעת, תודה!

    השבמחק
  4. אנונימי9.10.2010, 12:48

    יו, התיק מקסים מקסים

    וכול הכבוד על המוזה שקפצה לביקור ויצרהיצירה נפלה שכזו. וגם לבעל שלא מתרגש מהגחמות שלך

    והבנטו- גם אני היתי מוכנה לאכול את הארוחות שלי ככה

    מורן
    ula7

    השבמחק
  5. אליפות!! התיק מושלם!! והארוחות בנטו משגעות ומעוררות תיאבון..

    השבמחק
  6. התיק מטריף!!

    אם הילדים שלי היו אוכלים את כל אוכל הבריאות שאת מציגה בקופסאות האוכל, אולי גם לי היה שווה להשקיע בארוחות כאלו בשבילם ולא רק בשביל צילום ;-)

    השבמחק
  7. אילאיל9.10.2010, 13:40

    מורן - איזו אורחת כייפית :) תודה מותק
    ליאת - תודה מקסימה
    אדיה - תנסי, תגלי שהם יאכלו :)

    השבמחק
  8. איזה יופי של תיק. כל כך שמח ועושה חשק לפיקניק מיידי. בחירת הבדים באמת משובחת (וגם קצת נרגעתי לראות שמצאת בכל זאת מה לעשות עם הבד הצהוב)ומפת השולחן משתלבת מושלם כאילו נקנתה במיוחד עבור התיק.
    בכלל אגב, הפוסט הזה עושה מצב רוח טוב. כולי מחוייכת מאוזן לאוזן כרגע. נראה לי שהצלחת להעביר היטב את תחושת החדווה והשחרור שביצירה כל כך ספונטנית ומוצלחת.
    שיהיה המשך שבת נעים. אני בדרך חזרה לשולחן העבודה. הסתיימה ההפסקה :-)
    נשיקות
    שרון

    השבמחק
  9. ראשית לכל הסקפטיות, אני מבטיחה לכן זה עובד , אני פתחתי מאז הפוסטים של אילאיל מפעל בנטו קטן והבנות שלי התחילו לאכול פירות וירקות ולא תאמינו... לבקש עוד!!!
    ואילאיל יקרה, מה יהיה ? אני מנסה , באמת מנסה אבל מאיפה האנרגיות והיכולות ? עכשיו גם אני צריכה תיק בנטו מושלם כזה אבל איפה מוצאים ארבע חמש שעות !!! סופר אמא כבר אמרתי, לא?
    כל הכבוד הכל מרשים ומהמם, ומאיפה הקיסמים הקטנים והחמודים האלו על עגבניות השרי ?

    השבמחק
  10. איזה פוסט כייפי.
    כתיבה נהדרת ומלהיבה.

    התיק יפהפה!!!!
    מפת השולחן- נראיית אחלה בתפקידה החדש.
    והארוחות מקסימות

    השבמחק
  11. אילאיל9.10.2010, 14:18

    שרון אהובתי - אני שמחה שהפוסטים שלי עושים לך טוב, כי תגובות כמו שלך הן אלה שמזינות אותי להמשיך ולכתוב (שלא נדבר שהוראה כמו שלך היא שגרמה לי להתחיל ולתפור) כיף לי שהכרתי אותך!
    וטרינה יקירתי - אין תענוג גדול מלקבל את מחמאות הבנטו שלך, ועוד יותר תענוג לשמוע שאת מיישמת וזה אפילו עובד!!! מאיפה האנרגיות ליצור? בעל תומך (לאללה) ומעט שעות שינה, זה בעצם הסוד. את התיק תפרתי אתמול עד שתיים לפנות בוקר, ולכן פרגנו לי לישון עד שמונה וחצי היום בבוקר (נסיך הבעל שלי).
    את הקיסמים המתוקים על השרי ועוד הרבה אחרים קניתי בחנות מעולה שמצאתי באיביי, שלא רק שהכל בה במחירים סבירים להפליא גם המשלוח הוא זיל הזול!!!
    הנה הקישור
    http://stores.ebay.com/sakurazakkashop

    השבמחק
  12. אילאיל9.10.2010, 14:25

    פית מרציפן - איזה כיף לשמוע שהכתיבה גם היא מהנה, הבוקר, שהבעל עשה הגאה על הפוסט הוא טען שההתחלה מעט ארוכה (שלא לציין טרחנית חחח). תודה מקסימה.

    השבמחק
  13. אני מאוהבת. איזה תיק מממ-ההה-ממםםםם

    WOW.

    השבמחק
  14. וואו!! התיק שלך ממש מהמם! הבדים מקסימים וקיציים וכייפיים מאוד!! ונכון, הבחירה של הבדים קשה, ויש הרבה גזירות וגיהוצים, אבל בגלל שהכל מרובע ושהתפירה פשוטה, זה נורא כיף! אניתפרתי אותו במהלך שבוע, כל פעם קצת, אז אין לי מושג כמה זמן היה לוקח לי, וכל הכבוד על הישיבה 5 שעות!! אני לגמרי מבינה את חדוות היצירה ואת ההיי הזה, זה כל כך כיף! ולגבי גזירת המפה, זה הזכיר לי את הדבר הראשון שתפרתי - זה היה ביד, וזה היה כלב סקוטי, ובאותו ערב החלטתי שאני תופרת ויהי מה! רק מה, לא היו לי עדיין בדים ולא כלום. אז גזרתי מגבת מטבח :-)

    השבמחק
  15. אנונימי9.10.2010, 18:02

    אווץ' זה כאב... הנפילה, זאת אומרת... הבד ילדים פשוט מדהים! והתיק מדהים וחמוד והצילומים שלך הם פשוט תאווה לעיניים, והבנטו שלך נראה יאממממיייי!!!
    והרגת אותי עם המפת שולחן!

    מירה

    השבמחק
  16. התיק יפיפה, שילוב הבדים נהדר והמפה-שעוונית מתאימה שם בולף החלטה מאד נבונה ואמיצה היתה לחרב את המפה :-)

    השבמחק
  17. וואו אילאיל שיחקת אותה עם התיק והמפה!!!! התיק מ-ה-מ-ם-!!! בחירת הבדים מקסימה להפליא! מפת השעוונית נראית כאילו רק חיכתה לתיק הזה וכרגיל ארוחות הבנטו שלך אליפות!!! ממש מגרה, עושה חשק גם להכין וגם לאכול :)

    השבמחק
  18. אילאיל9.10.2010, 20:07

    חגית - וואי, תודה על המחמאות :) ותאמת נורא קשה לי לעשות כל פעם קצת, זה בטח קשור לעניין הדחיית סיפוקים. תאמת אפילו לא על בדעתי לעשות כל פעם קצת :) פשוט ישבתי עד שתיים לפנות בוקר בכדי לסיים. אבל זה רעיון מעולה. אולי כך אני אעשה את הבא? כי זה באמת קצת מייגע לעשות אותו בפעם אחת.
    מירה - תודה :)מקווה שלא כואב מדי חחח
    זיקוקית - האמת שלא ממש אמיצה :) קצת לא שפויה :)
    הדר - תודה מותק, איזה כיף של מחמאות.

    השבמחק
  19. אלופת האלופות, בקצב הזה אני מתחילה להגיע אליך להדרכות

    השבמחק
  20. אילאיל9.10.2010, 20:42

    עופרה- די!!!!!! כפרה עלייך!!

    השבמחק
  21. התיק שלך משגע!!! מתה על הבדים שלו!
    והארוחות האלה כל כך מתוקות... הם באמת אוכלים יפה את הכל בצורה הזו?

    השבמחק
  22. תיק מקסים ובהחלט מעורר חשק לפיקניק. הארוחות בנטו מעוררות תיאבון.

    השבמחק
  23. אילאיל9.10.2010, 21:07

    גליש - לוב אם מחסלים את הכל! כמו שציינתי לפעמים יש נפילות (כמו עם הפטל, באסה!)
    קרן - תודה!

    השבמחק
  24. איזה יופי של תיק!
    ממש אהבתי את בד-הילדודס הזה!

    השבמחק
  25. איזה שימוש נפלא לבד מדהים!!!
    התיק מטריף
    בא לי (אני אחרי שלושה ימים של 24 שעות להיות עם ילדי ולשמוע ללא הרף גם מרוני (בעצם בעיקר מרוני) "בא לי! בא לי!"
    וארוחות הבנטו משגעות ומצולמות נהדר

    השבמחק
  26. אילאיל9.10.2010, 21:28

    מיטל - תודה!
    נילי - "בא לי" זה צרף מילים נפלא שזה אצלינו, כשזה בא מילדינו... קצת פחות :)
    יאללה, לכי על זה!

    השבמחק
  27. במילה אחת- מהמם!!!

    והשילוב צבעים מדהים...

    השבמחק
  28. התיק מהממם לגמרי בחירה מרהיבה של בדים.
    ולא כתבתי לך עדיין כלום על ארוחות הבנטו שלך הן מקסימות ממש ממש!! והעיקר נראות יאמי יאמי

    השבמחק
  29. בחירת בדים מאד מוצלחת!!! התאהבתי..לא היה לוקח יותר!
    ארוחות הבנטו נראות מאד כיפיות לאכילה, אני חייבת לנסות בהזדמנות..

    השבמחק
  30. אוי אני מתה על הסגנון הזה של התיקים עם הסגירה הזאת. קלאסי. והבדים משגעים!

    השבמחק
  31. גם אני בקריז לבנטואים בימים אלה, אני אכתוב על זה בבלוג שלי בקרוב.

    מאיפה למען השם הקיסמים החמודים בצורת עלים??

    השבמחק
  32. אילאיל10.10.2010, 6:53

    טושטוש, מיקוש, עינת - תודה רבה!
    דפי - אכן קלאסי :) אפילו חשבתי להכין אחד נוסף עם בדים פחות ילדותיים :)
    שרונה - באמת? את רוב הקסימים האחרונים קניתי פה:
    http://stores.ebay.com/sakurazakkashop

    השבמחק
  33. אנונימי10.10.2010, 8:26

    מושלם! לפני החזרה לעבודה אני מכינה לי תיק אוכל כזה!!!
    חולה על השילובים שלך.
    עד שלא קראתי את התגובות לא הבנתי שהעגבניות הן שרי אמיתיות!!!

    מלכה!
    הילה

    השבמחק
  34. אילאיל10.10.2010, 8:29

    הילה -כפרה עלייך!
    ואת יודעת מה? התיק עלי!!!
    גם כך אני שוברת את הראש על מתנת לידה בשבילך :)

    השבמחק
  35. נפלא! התפירה שלך נהדרת, הבד והשילובים בכלל וואו...
    והבנטו - מקסימים!

    השבמחק
  36. משגע!!! התיק, הבד, הצילום, הבנטו כמובן..

    השבמחק
  37. דייי. קרעת אותי עם הקטע של המפת שולחן.
    אני כל כך אוהבת את הפוסטים של הבנטו שלך אבל הם גם גורמים לי לתסכול רב. אצלנו זה פשוט לא עובד. יש התלהבות מהצורה, משחקים באוכל ואז בשניה שהוא נכנס לפה... הוא גם יוצא.

    השבמחק
  38. הפלת אותי עכשיו, סופית!!!
    התפירה (ועצם ההתמודדות לבד, בשישי), שילובי הבדים והתוצר הסופי פשוט מהממים
    שאפו שאפו שאפו

    השבמחק
  39. באתי בגלל התיק, נשארתי בגלל כל השאר.....
    הבד הילדותי נכנס אצלי מייד לקטגוריית "חייבת שיהיה לי כזה ועכשיו". אני שואבת ממך הרבה כוח כיוון שהתחלתי לצבור בדים ולמרות שעוד לא עשיתי איתם כלום, ברור לי שהרגע הזה מתקרב. אני רואה את העבודות שלך בתור אחת שאמרה "אני? תופרת?" ומאמינה גם בעצמי.
    בעניין הבנטו, אולי גם אצלי יסכימו לאכול? מבטיחה להעמיק בפוסטים הקודמים בנושא ולדווח על הניסוי.
    דרך אגב ניסית את מה שהצעתי לך בפייסבוק עם עוגת הלחם והסוכר החום?
    תודה אילאיל

    נ.ב
    דרכך אני מגלה לראשונה גם את עולמה העשיר והצבעוני והמטריף של שרון רותם. אז תודה גם על זה.

    השבמחק
  40. מעריצה נשים כמוך שרואות מחליטות ומבצעות !!!
    הצחקת אותי עד דמעות עם סיפור השעוונית ועם התגובה של הבעל :o)).
    הבדים ששילבת יצרו תיק מתוק ובהחלט ראוי לארוחת בנטו
    ולא האמנתי למראה עיני -פטל טרי בעונה הזאת, לא רק מצטלם טוב גם טעים יאמי,יאמי !!

    השבמחק
  41. אנונימי13.10.2010, 23:28

    התיק מקסים, אהבתי מאד מאד את הבדים וחיכיתי לראות את מפת השלחן הגזורה...מה גדולה היתה הפתעתי, שיש לי בד זהה שקניתי לפני 8 שנים והפכנו אותו לוילון של דוכן שוק שבנה אבי לגן ילדים של ביתי ואני צבעתי ובדיוק אתמול עשיתי סדר בבדים ששכבו בערך מאז (קצת בושה לספר אבל זו האמת) וגיליתי את שאריות הבד המשובץ ונזכרתי והנה את מזכירה לי שוב. נקודות...משום מה אינני מצליחה לכתוב תגובה עם קישור.

    השבמחק
  42. התיק מופלא. אני חייבת גם כזה.
    הבנטו נראים נהדר - מאיפה הקופסאות והקיסמים?
    לגבי הביצן (שם שהמצאתי למועך הביצים בצורות משונות), הנה כמה טיפים:
    הביצה צריכה להיות חמה. מקלפים אותה תחת מים זורמים, ומכניסים לתוך הביצן. כדאי לדחוף אותה קצת לפינות כמו האוזניים של הדובי או הגלגלים של המכונית. עכשיו צריך לקרר אותה. הכי טוב זה להשאיר אותה עד הבוקר במקרר, ואז לתת אותה לילדה לגן, כדי שכל הילדים האחרים יתעלפו מקנאה. אבל אם רוצים לאכול אותה עוד באותו ערב, יש לשטוף את הביצן עם הביצה בפנים במים קרים, או לשים בקערה עם מים קרים שהכינות מראש.
    בהצלחה!

    השבמחק
  43. היי אילאיל
    קיבלתי את החבילה המקסימה שלך עם האותיות של רומי, יצא מדהים.
    תודה רבה גם על הסיכות.
    צילמתי ושמתי תמונות אצלי בפייסבוק...
    אגב קבלי ח"ח על הבלוג החדש ארוחה בקופסא, מדליק לגמרי.
    חופית

    השבמחק