יום רביעי, 6 בפברואר 2013

הבלוגספירה, עולם הולך ונעלם (?)

לפני כמה ימים ישבתי עם כמה חברות וקיטרנו על כך שאין לנו דקה זמן להיכנס ולהתעדכן ברידר שלנו. לכולנו יש שם רשימות של עשרות בלוגים שאנחנו אוהבות ורוצות להישאר מעודכנות לגבי הפרסומים שלהם אבל בכל זאת לא מוצאות את הזמן להיכנס ולהתעדכן.

אבל זה לא ממש נכון… זה לא שאין זמן להתעדכן בבלוגים, זה הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר (בעיקר בחו”ל) שגזלו את רוב הזמן האינטרנטי שלנו. עם יד על הלב, כ”כ הרבה יותר פשוט להיכנס לפייסבוק, להתעדכן בסטטוסים של שברי שניה, להציץ בתמונה, או הגיג קצרצר, ללחוץ על כפתור הלייק (הרי רובנו לא באמת נטרח להגיב שם משהו) ולהמשיך לאייטם הבא. כ”כ מהר, כ”כ פשוט, כ”כ נטול מחשבה והתעמקות.

אני לא באה כמותחת ביקורת (טוב, אולי רק קצת…) הרי אני בעצמי חלק בלתי נפרד מהעולם הזה, ואני הראשונה להודות (תחזרו לפיסקה הראשונה) שזה באמת יכול להיות ארוך ומעייף להתעדכן בכל הבלוגים שמעניינים אותנו. מה שמוביל אותי לאחרונה לעשות דילול רציני ברשימת הרידר שלי ולעבור שוב על עשרות (אולי אפילו מאות) הבלוגים שאני מנויה להם. כך יצא שבימים האחרונים עברתי מחדש על כל רשימת הרידר וחשבתי לעצמי שזו הזדמנות ממש נחמדה לשתף אתכם בחלק קטן מהבלוגים המעניינים ברשימה שלי.

הפעם, לכבוד יום המשפחה שמעבר לפינה החלטתי להתמקד בבלוגים שמתעסקים בעיקר במשפחה, ילדים, יצירה וכל מה שמסביב.

Dos Family: יש משהו ממש “מגניב\מופרע\הכי נכון ואופנתי” בבלוג הזה! מודה, אפילו לא שמתי לב שכותבות אותו 2 נשים (ג’ני הצלמת ואיזבל העיתונאית\מעצבת)  עד שלא פתחתי את עמוד ה about שלהן. בד”כ אני לא ממש מתעמקת בכל מה שהן כותבות אלא נהנת מהצילומים המשובחים והסטיילינג המעולה. הן מעלות המון פוסטים, לא כולם מעניינים או באותה רמה אבל אין ספק ששווה לעקוב אחריו.    

dosfamily-brunosroom13

Under the Sycamore, הידוע יותר בשמו העממי ashlyphotography הוא בלוג משפחה ויצירה קונבנציונלי להפליא. מה שמייחד אותו משאר הבלוגים בתחום הוא כמובן יכולת הצילום הנפלאה של האמא (צלמת משפחה מקצועית) אבל יותר מזה, יש לה יכולת נפלאה לתפוס את אותם רגעים קטנים וקסומים בחיי היומיום של ילדיה שהופכים את החיים לקסומים ומרגשים הרבה יותר. הבלוג פעיל להפליא עם ממוצע של פוסט אחד ליומיים שלושה (ככה זה שיש לך כ”כ הרבה אובייקטים לצילום עם ארבעה ילדים משלך ועוד ילדה קטנה ומתוקה שאימצת לא מזמן). בגלל התדירות הגבוהה של פרסום הפוסטים יש לפעמים פוסטים פחות מעניינים או מלאים בקצת יותר מדי פרטים או תמונות, אבל זה ממש לא מפריע במערך הכולל.

1.21.13-06(pp_w744_h558)

1.27.1307(pp_w744_h496)

Life is Art: בלוג מקסים, צבעוני ומיוחד. האמא, יוצרת, תופרת, מצלמת ומגדלת את שלושת ילדיה החמודים להפליא וכמובן מתעדת כל דבר בבלוג. הצילומים לא ברמה הכי גבוהה בעולם (אין פה צילומים מקצועיים). אבל יש המון רוך ואהבה. חסרון בולט: יש די הרבה תיעוד משעמם להפליא ומצולם רע של רגעים משפחתיים לא מעניניים, אבל אם צולחים את הפוסטים האלו הבלוג באופן כללי שווה לחלוטין.

6a00d8341c5d1653ef017ee5f53ee7970d-800wi     

Bleubird Vintage: אולי בלוג המשפחה ה-מגניב וה-יפה ביותר שיצא לי להכיר. מיס ג’יין, היא אחת מאותן אימהות מהממות בצורה קיצונית (הבחורה נראת כמו דוגמנית צמרת), מגדלת את ארבעת ילדיה המהממים בצורה קיצונית ולא סתם מגדלת אותם, אלא מגדלת אותם לבד בבית בשיטת homeschooling. ואם אנחנו נתבסס רק על התיעוד והצילומים בבלוג היא עושה עבודה לא רעה בכלל! יש לה כמובן בעל סופר מגניב שחצי מהזמן נמצא בנסיעות עבודה, ויש להם בית מעוצב בצורה סופר מגניבה, וטעם בבגדים הכי סופר מגניב בעולם. בקיצור, יש מצב שהיא כנראה הופכת לאיזו עבריינית מבוקשת בלילות או משהו כזה כי אין מצב שמשפחה כזו מושלמת בכלל קיימת! אין לי הרבה מה להוסיף פה, פשוט תעברו על הבלוג ותתמוגגו מכל תמונה, ילד, בגד, ארוחה וכו… מושלם!

6a00e554f1ae938833017d40b7ad4f970c-800wi

ואחרון חביב להפעם…

אז מה את עושה כל היום – קוראים לה אפרת והיא מהממת (טוב, לפחות זה הרושם שהיא עושה בבלוג וגם בדקה וחצי שיצא לי לדבר איתה פעם). זה לא בלוג משפחה, אבל הי, אוכל זה הכי משפחה שבעולם ובכל משפחה צריך לאכול. אז אם צריך לאכול רצוי שמישהי שמצלמת מעולה תעביר לנו את הפוסטים, אז קבלו בבקשה…

2blog2012s

 007s

עכשיו אני חושבת שאשאיר אתכם לנבור קצת בנבכי הבלוגים האלו, ואחפש מתכון נחמד להכין למסיבת יום המשפחה אצל רותם בגן.

שבוע נפלא ויום משפחה מקסים,

אילאיל

14 תגובות:

  1. תודה על השיתוף!! תמיד נהנית להכיר עוד בלוגים מדליקים

    השבמחק
  2. כל כך מזדהה עם מה שכתבת, למי יש זמן היום לכל הבלוגספירה הזאת? ותודה על ההמלצות השוות.

    השבמחק
    תשובות
    1. ובכל זאת אנחנו מתעוררות לתוכה ונרדמות איתה :)

      מחק
  3. תודה על הסקירה...עכשיו באמת יהיה לי מה לעשות עם כל הזמן הפנוי הזה...not!
    למה את עושה לי את זה?! פשוט רוע רוע לב ...
    כל כך מתסכל אותי שאני לא מגיעה לקרוא הכל ובטח לא לעשות מאית ממה שראיתי ואהבתי.


    ולזאתי שמעליי גברת מקופלת...כל מה שנאמר לא תקף לגבייך. או במילים אחרות שלא תקבלי רעיונות מאילאיל ושלא תעזי להפסיק לכתוב...

    השבמחק
    תשובות
    1. בגלל זה אני לא תמיד קוראת, אבל כמעט תמיד עוברת על התמונות - חצי נחמה :)
      ואל דאגה, לא נראה שגברת מקופלת תעזוב אותנו, זו התרפיה שלה.

      מחק
  4. תודה באמת עכשיו לי נוספו כמה בלוגים לרשימה הזו שאני מתה לצמצמם... :-)

    השבמחק
  5. אז עכשיו צריך להוסיף עוד כמה לרשימה המתארכת מיום ליום.
    אני דווקא מעדיפה את הבלוגים ופחות את פייסבוק...

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני משתדלת להעדיף אותם, אבל מתוודה שלפעמים גם לי נוח יותר עם קוויקי ;)

      מחק
  6. דפנלולה7.2.2013, 8:38

    אוי, אילאיל, מה עשית לי, כאילו שאין לי מספיק בלוגים משלי ברידר שאני לא קוראת...
    אני חושבת שהבלוגים לא יעלמו, ולפעמים אתה רוצה כן לשבת ולקרוא טיפה, קצת יותר משורה פה, שורה שם. ולהגיב - קצת יותר מ140 תוים you know.
    מאוד אוהבת בלוגים, אני חושבת שכבודם במקומם מונח, גם מבחינת תמונות אגב - בפייסבוק תמונות מסודרות אחרת, ויש יתרון בלסדר אותם כמו שאתה רוצה.
    אז - אל תפסיקי לכתוב כאן - אומנם הגעתי מהפייסבוק, אבל את עדיין במקום טוב ברידר שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. מתחילה מהסוף: הכרת אותי דרך הפיסבוק?
      וזה כ"כ נכון וזו בדיוק היתה כוונתי בפוסט. דבר אחד בטוח, אני לא אפסיק לכתוב פה, לפחות לא בעתיד הנראה לעין. זה פשוט חזק ממני, אני כבר מכורה לזה :)

      מחק
  7. אני אוהבת לקרוא את הבלוגים השווים באמת
    מודה שלשאר אני פשוט לא מגיעה בשנה + האחרונה, ויעיד מצב הרידר העגמומי שלי... אולי הגיע הזמן לסינון משלי.
    נשיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. זה ממש נכון! באמת שמתי לב שאני קוראת באופן קבוע סביב 10-20 בלוגים ועל כל השאר פשוט מסמנת delete! אולי הגיע הזמן לעשות סינון רציני ממש!

      מחק