יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

לביבות הלורקס (או בשמן העממי לביבות ירקות שורש)

festilogo

IMG_3190

לפני כמה שבועות החלטנו כמה חברות בלוגריות לחבור יחדיו ולהרים הפקת חנוכה משותפת. כל אחת מאיתנו תכתוב פוסט חנוכה ותציע אלטרנטיבה מעניינת לחג מנוקדת המבט וההתעניינות שלה. מודה, לא היה לי פשוט להיכנס לזה, כל מי שעוקב אחרי הבלוג יותר מכמה שבועות בוודאי שם לב שחגים הם לא ממש my cup of tea ובדרך כלל אני לא ממש מתייחסת אליהם פה.

עד הרגע האחרון ישבתי והפכתי בנושא ושאלתי את עצמי לאיזה כיוון מקורי מיוחד ויחודי אני אקח את חג החנוכה ואיך אציג אותו בבלוג בצורה הכי מעניינת שיש. לצערי “עצמי” מאד עסוקה בימים אלה וממש לא התפנתה לענות לי תשובות, ולכן נאלצתי לפנות לחבר טלפוני.

את אורן גירון מ”עושים בישול” אני מכירה מקורס הקונדיטוריה הנפלא שעשיתי לפני כשנה. לכן, כשחשבתי על האופציה של לצלם מתכון נחמד החלטתי להתקשר לאורן ולהתייעץ איתו לגבי מתכון טעים לחג. אורן לא איכזב אותי והציע לי שני מתכונים מצויינים, האחד ללביבות והשני לסופגניות קלאסיות.

מודה! ממש רציתי להכין את שני המתכונים, אבל באמת שום דבר לא היה לצידי השבוע, בעיקר לא מזג האוויר הגשום והאפרורי שלא איפשר לי תנאים נאותים לצילום. בסופו של דבר, לפני שכבר כמעט התייאשתי, יצאה השמש ביום שישי בבוקר והחלטתי שזה הרגע ליישם!

את מתכון הלביבות המקורי של אורן גירון (ועוד המון מתכונים מצויינים נוספים) אתם יכולים לראות בלינק המצורף. אני שיניתי מעט את המתכון, הורדתי את קרם הרוקפור והחלפתי אותו ביוגורט. גם בכדי להתאים לטעמם של הילדים שלי, וקצת מטעמי עצלות, מודה, כזו אני!

אגב, כשחזרתי מהקניות ותובל ראה את גבעולי הכרישה מבצבצים מהסל, מיד שלף אחד מהם, ובשובבות האופינית לו הציע מיד לשנות את שם הכרישה ל ”ירק הלורקס”, אני אימצתי מיד את השם החדש והשם הרשמי של הלביבות הפך מיד ל”לביבות הלורקס”, תסכימו איתי שזה שם הרבה יותר מפתה!

IMG_3260

לביבות ירקות שורש לחנוכה – מתכון מאת אורן גירון
(עם שינויים קלים שלי)

IMG_3007

החומרים הדרושים:

3 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים

3 בטטות קלופות וחתוכות

2 גבעולי כרישה

חצי צרור פטרוזיליה

3 ביצים

4\3 כוס קמח תופח

מלח\פלפל

שמן זית לטיגון

אופן ההכנה:

IMG_3050

1. מבשלים את הירקות (ללא הפטרוזיליה) במים עד לריכוך. מצננים, מסננים ומועכים למחית.

2. מערבבים את מחית הירקות עם שאר המרכיבים ומשהים ל- 10 דקות.

IMG_3160

3. מחממים מעט שמן זית במחבת, יוצקים לביבות מהעיסה ומטגנים כ-דקה מכל צד, עד הזהבה. סופגים עודפי שמן על נייר סופג.

4. מגישים חם (גם פושר זה בסדר) בליווי סלט טרי ויוגורט טעים וטורפים!

IMG_3206

לביבות חנוכה

בתיאבון!

ואם נהניתם מהפוסט שלי אני ממליצה בחום לעבור על כל הפוסטים הבאים ברשימה שחברותיי המוכשרות הכינו.

מיספטל
קפה ויפה
Colourful way
מתוקים שלי
דנה ישראלי
Petit blog
ג'ינג' - אורית גידלי
מאיוק
מקופלת
טווילינגן
Cool and Bello
אילאיל זיו
My Lovely Mess
בלוג הביתה
ליאת הדס The Art Of Living
Lula
קרן אבני
Rooms & Words
טוב ויפה - קרן שביט

ואני לא יכולה לסיים בלי לציין את שרית נובק, מבעלות הבלוג מיספטל שהגתה ויזמה את הרעיון וגם אחראית מאחורי הקלעים שכל ההפקה הזו תרקום עור וגידים כולל את כל המשתמע מכך! תודה יקרה!!

חג שמח, אילאיל

9 תגובות:

  1. צילומים מהממים, ואחרי שראיתי את שלושת החמודים שלך טורפים את הלביבות, אני לגמרי הולכת להכין אותן (ואיזה כיף שיש לי את כל החומרים בבית, אוהבת מתכונים כאלה שלא מחייבים ריצה לסופר...).

    השבמחק
  2. הממממ......טעים! (גם לעין!)

    השבמחק
  3. הצילומים מהממים , היה שווה לחכות ליום שמש

    השבמחק
  4. זה נראה טעייייםםםם! שמחה שהצלחת להתפנות ושיצאה השמש :)

    השבמחק
  5. מהממת,
    אחרי כל הדיווחים שקראתי, אין מצב שאני לא מכינה גם!

    השבמחק
  6. טוב, מחר דני הולך לשוק וקונה את המצרכים. גם לי יש הרגשה שזה ייטרף כאן, ואפילו יותר מכך - ייכנס לתפריט המשפחתי הקבוע גם בלי תירוצי חג שמן עמוק. תודה!

    השבמחק
  7. הודע החשובה לקהל הרחב: ניסיתי והן מהממות!!!!! (הלביבות :))

    השבמחק
  8. תמונות נהדרות ומעוררות תאבון! גם אני עשיתי לביבות בטטה, על פי מתכון קצת אחר...
    חנוכה (או מה שנשאר ממנו) שמח!

    השבמחק