יום שישי, 13 בפברואר 2009

תיק תק בצ'יק צ'ק

אין ספק שיש לי תגובות מאוחרות ביותר, יעידו רבים ממכריי על הדיליי הקבוע שלי בחיים, אבל כמו שאמרתי המוטו שלי הוא עדיף מאוחר מאשר אף פעם!
והפוסט הזה יוקדש לשתי סדנאות נפלאות שעברתי דווקא בתחום התפירה. האמת שתחום התפירה מאז ומתמיד קרץ לי, כבר כנערה מאד אהבתי לקנות חולצות פשוטות ולשדרג אותן עם אפליקציות של לבד ופיאטים (נצנצים אצלי זו לא אופנה חולפת, אצלינו הטורקים זה מאסט אמיתי בחיים, המנצנץ יותר הרי זה משובח).

אח"כ בלימודים החלטתי לקחת מסבתא שלי את מכונת התפירה שלה (מוצג מוזיאלי מרשים וכבד בטירוף!!!!) וקצת בדים ענתיקות לחלוטין שמצאתי אצלה בארון, והחלטתי לתפור תיקים. מיותר לציין שלא היתה לי שום הדרכה, או הכוונה, וגם הדרכות אינטרנטיות היו דבר זר ומוזר בשבילי באותה תקופה (מדובר על מעל מ-10 שנים דא.....)
אפשר בהחלט לסכם את תקופת התפירה שלי עם כמה תיקים שיותר הזכירו שקיות אוכל תפורות, ומכונת תפירה אחת שחזרה מבויישת לסבתא :)
מאז חלפו השנים.... ולפני כמה חודשים, בעיקר בעקבות הבלוג המשובח של פרפרים חיידק התפירה החל לדגדג שוב.....
הפעם החלטתי לעשות מעשה ולהתחיל להשקיע בעסק בצורה קצת יותר רצינית. מכיוון שאני קצת מכירה את עצמי, ואת ההתרגשות שלי מכל תחום יצירה חדש (התרגשות שברוב המקרים דועכת לה לאחר מס' ימים\שבועות\חודשים תלוי בתחום היצירה) החלטתי לא להשקיע מיד סכומי עתק מטורפים בכל הגדג'אטים הנלווים לתחום, ולהתחיל צעד צעד.

שלב ראשון היה להרשם לסדנת קופסת בד שאותה העבירה קרן (פרפרים). זו היתה חוויה נפלאה, כייפית ומענגת לחלוטין! בעיקר בזכות ההדרכה הנפלאה, המקצועית והזורמת של קרן, וקצת בזכות פרוייקט ראשוני קל ולא מאתגר יתר על המידה (בכל זאת....זו פעם ראשונה שאני תופרת במכונה שהיא לא מוצג מוזיאלי, וביננו, זו די פעם ראשונה שאני תופרת בכלל :)

זו הקופסא המתוקה שהכנתי, את הבדים רכשתי מקרן בסדנא, כך שאפילו לא נאלצתי לחפש חנות בדים באיזור שלנו.


כמה שבועות לאחר סדנת הקופסא נרשמתי לסדנא נוספת. את הסדנא העבירה הפעם יעל, היא אמא של טינקל, מקומונת פרידה ונומה. זו היתה סדנא נהדרת! יעל היא אשה מיוחדת מאד, שקטה, נעימה ועם כ"כ הרבה סבלנות ונתינה, משו משו.

לכבוד הסדנא הזו אפילו חיפשתי חנות בדים באיזור, וגיליתי לשמחתי שאפילו אצלינו בעיירונת הצפונית הקטנה שלנו ניתן למצוא מבחר נחמד של בדים (אמנם מצומצם משהו...אבל זה לא הזמן להיות בררנים).

לא להאמין...אבל אחרי שלוש שעות סדנא, יצאתי עם תיק טלאים לתפארת. אמנם קצת עקום, והטלאים קצת מוזרים למראה, וגם שילוב הצבעים שנראה כ"כ מקסים בחנות, התברר להראות כמו שמיכת קיץ לתינוקת, אבל הי.....יש לי תיק שאני תפרתי לבד!


והוא אפילו דו צדדי :)

לאחר הסדנא הזו החלטתי לעשות רכישות ראשונות בתחום התפירה. עם כל הכבוד לחנות הבדים מטבעון.....הגיע הזמן לשדרג את מלאי הבדים שלי (המצומם בלאו הכי) חשבון פשוט העלה שלנסוע לתל אביב למסע קניות בדים עלול לעלות לי הרבה יותר מהזמנת בדים באינטנט (בחיי, רק דלק וחניה יעלו כמה יארדים של מעצבים נחשבים) אז החלטתי לעשות הזמנת בדים קטנה דרך אטסי. למי שרוצה להכיר את שיטות הרכישה דרך אטסי, יש לקרן מאמר מצויין בנושא, שווה להציץ.

שבוע שעבר הגיעו הבדים שלי :) תגידו? זה נורמלי ללטף בדים כל היום?




ביום ראשון הקרוב אני אהיה בסדנא נוספת של קרן, סדנת תפירה לתיק ערב יפני. ועכשיו יש לי מבחר בדים משובח להחליט ממנו מה בא לי לתיק.

השלב הבא בתוכניות..... מכונת תפירה כמובן :)

8 תגובות:

  1. אנונימי13.2.2009, 17:17

    ככה זה יפה להזמין בדים ולא לשתף חברים??
    זה חברי זה???

    איזה בדים מקסימים, ממש אהבתי, הם יצאו לך יופי של תיק יפני.

    מה את אומרת נזמין ביום ראשון מכונת תפירה סוף סוף??

    ula7
    מורן

    השבמחק
  2. אנונימי13.2.2009, 18:37

    העבודות שלך מדהימותתתתת - כרגיל, אבל רואים שיש לך איזושהי זיקה לתפירה כי זה נראה נפלא..... ולגבי הבדים .... ברור שזה נורמלי ללטף אותם כל הכיום הם יפיפיים...

    שבת שלום חיפושולי

    השבמחק
  3. אנונימי13.2.2009, 22:49

    אני צופה התמכרות חדשה שגם בה תעשי קסמים :)

    גלי

    השבמחק
  4. אני לא הייתי מלטפת כל היום את הבדים, הייתי מכניסה אותם למיטה והולכת לישון איתם בלילה.
    הבדים החדשים מהממים, הישנים מתוקים ביותר (יש לי אותו מבחר בדיוק), התיקים מקסימים.
    רגע, מתארגנת קבוצה לקנית מכונת תפירה? ואף אחד לא אמר לי כלום?

    השבמחק
  5. אנונימי14.2.2009, 7:38

    מורן ואני התחלנו לברר עלויות וכדאיות של הזמנה למכונת תפירה מארה"ב.

    תודה בנות!!!

    השבמחק
  6. אנונימי15.2.2009, 1:18

    תגידו לי, למה אתן מחכות? המכונה השניה שלי הגיעה השבוע ואני חייבת לומר שלחכות חודשיים (גם אם זו מכונה שניה) זה עדיין מתסכל. ככל שתזמינו יותר מוקדם תקבלו יותר מוקדם - לא נשמע הגיוני?
    והבדים משגעים וזה בהחלט נורמלי ללטף - ואני כבר מדמיינת איך יצא התיק היפני מהבדים היפניים (כאילו דא!)...
    להתראות מחר!
    קרן.

    השבמחק
  7. יווו איזה כייף שאנחנו מתראות היום!!! הבדים עם היפניות או הסיניות הקטנות מהממיםםםםםםםםםםםם

    השבמחק
  8. אנונימי19.2.2009, 11:07

    תודה גלית!
    אכן היתה סדנת תיק מוצלחה במיוחד.
    בקרוב פוסט תיק יפני :)

    השבמחק