יום רביעי, 30 ביולי 2008

הגיגים והירהורים בנושא הקישוטונים

קישוטונים או embellishments
לא משנה איך תקראו להם, אני מתה!!!! עליהם.
תמיד תמיד תמיד הייתי מקשטת סדרתית. אני זוכרת את עצמי בימי ביה"ס היסודי העליזים (דא.....) מקשטת בטירוף כל מחברת, מבחן ועבודה. למעשה...פעם אפילו ננזפתי ע"י אחת ממורותיי על שקישטתי מבחן, נדמה לי שהיא אמרה שזה לא מביע רצינות או משהו אדיוטי שכזה :-).

מאז ועד היום.....לפחות בחרתי במקצוע שמותר, רצוי ואף חובה לקשט, וכמה שיותר יותר טוב :)


לתחום עיצוב האלבומים הגעתי דרך גלרית פליקר. התחום מיד שבה את ליבי, איך לא......הרי הכל בו מדבר על עיצוב, אסטיטיקה ויופי, בעיניי לפחות :) והנה מצאתי לי מקום מופלא להשתעשע, להדביק, לגזור, לצבוע ופשוט להנות!
אני זוכרת את ההתפעלות הראשונה שלי מהכמויות הבלתי נתפסות של סוגי הקישוטים השונים: כפתורים, ניטים, בראדים, פרחים (ניר, משי, פרימה ומה לא....) דפים, מדבקות, סרטים,חיתוכי קרטון ועוד ועוד ועוד...... קצרה היריעה (וחשבון הבנק) ולהרחיב כאן בנושא.
כיום, בערך שנתיים אחרי ההיכרות שלי עם תחום עיצוב הניר, לא רק שאני לא יודעת שובע מצבירת קישוטונים למיניהם, אלא נדמה כאילו כל יום, שבוע וחודש שעוברים מביאים איתם הפתעות חדשות ומקסימות שאני פשוט חייבת!!!! שיהיו שלי.
אקולוגי? ממש לא!!! ממכר? בהחלט כן!!!

אני מניחה שאולי זו הסיבה שכ"כ התלהבתי לשמוע על ההחלפה החדשה בקומונה של פרידה ונומה, החלפה אותה מארגנת "משחק מילים" (לאותה בחורה אגב, אני חייבת את תודתי על ההיכרות הראשונית עם התחום). ההחלפה למעשה הוגדרה, החלפת קישוטונים, הבקשה היחידה היתה להכין 15 קישוטונים ולהשתדל ליצור אותן בטניקות\סגנון חדשים ושונים ממה שאני עושה בד"כ.

קודם כל עצם הרעיון להכין קישוטונים לבד ולא לקנותם כבר ראוי לציון לכבוד :), כמובן שאנו מכינות כאלה מדי פעם...הרי אנו יושבות להכין טאגים ופרחים נחמדים...אבל בעצם, בלי איזו דחיפה קטנה מהצד, לא נראה שכולנו יושבות להכין דברים חדשים או שונים ממה שבד"כ הורגלנו...כ"כ פשוט (ויפייפה!!!) להניח 2-3 פרחי פרימה בגדלים שונים ובצבעים תואמים והרי קישוט משובח, מקסים ו...יקר להפליא, יש להודות.
אבל בעצם בכדי להכין פרח שכבות משובח ואפילו יותר מקורי ומיוחד כל שצריך זה מס' שאריות ניר מעוצב, ניט ואולי פרח משי אחד או שניים (שכמובן זולים בהרבה!!! מהפרימה) ושלא תבינו...אני בהחלט לא אפסיק לקנות פרימה (כאילו דא.....) אבל הנה אפשרות שפויה חדשה:

(הקרדיט לרעיון כמובן מטארה אנדרסון המופלאה, לה הקדשתי פוסט נפרד)

קישוטונים נוספים שהכנתי להחלפה עשויים מפימו, ופה באמת העלות ממש אפסית, מחבילת פימו אחת ניתן להכין לפחות 10 קישוטונים כמו בתמונה. למעשה רידדתי את הפימו לעובי של כ-2 מ"מ (מס' 1 במכונת הפסטה למי שיש), קרצתי פרח בעזרת חותכן, הטבעתי דפי טקסטורה (גם חותמת רגילה תוכל לעשות את העבודה). לאחר האפייה פשוט מרחתי שכבות של דיו חומה, ואקריל זהב, הנחתי לייבוש מס' דקות ונגבתי בצורה גסה במגוון לח.
והנה קישוט וינטאג'י לתפארת:


לסדרת הקישוטונים האחרונה להחלפה זו הכנתי חמישה טאגים מתוקים.
פינצ'צ'תי טאגים קטנים ומתוקים, החתמתי בסטאזון טורקיז רקע נפלא מחותמת חדשה ומשובחה (רכישה דנדשה מנתנאלה) ועליהם החתמתי בדיו חומה ציפורת נחמדת, מיסגרתי עם דיו בגוון חום, ניט בגוון חום בהיר וחוטי רקמה בגוון טורקיז משלימים את המראה:





2 תגובות:

  1. אנונימי31.7.2008, 22:10

    הקישוטונים יצאו מקסימים אחד אחד, לא ייאמן כמה יופי ותשומת לב יש בכל קישוטון קטן כזה.

    ובכלל, עשיתי לי מנהג קבוע לבקר בבלוג שלך (ולהתמוגג ממנו פעם אחרי פעם), פשוט הנאה.

    השבמחק
  2. אנונימי30.4.2009, 11:51

    אילאל שלום,

    הקישוטים שלך יפים יפים מרוממים את המצב רוח מרוב שהם חמודים מתוקים ויצירתיים הקו שלך מאד יפה. אני עוקבת אחרי האתר שלך ונהנית מאד כמי שאוהבת אומנות אבל כמעט לא עוסקת בה... תמשיכי ותצליחי את עושה טוב לאנשים עם האתר שלך.

    דרך אגב האם בשביל לראות יצירות בפליקר צריך להרשם שם ? ניסית להכנס ולא הבנתי את העניין.

    בברכה,

    נילי

    השבמחק