יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

עוגת יומולדת לשיר

שיר היא ילדונת מתוקונת בת 10, ובמקרה גם אחיינתו של בעלי.
ביום שישי לפני שבועיים מלאתי את משאלת יום ההולדת שלה והעברתי לה ולחברותיה סדנת יומולדת, הכנו סוכריות מתוקות ומקסימות מבצק סוכר וצרפנו להן כרטיסי ברכה מעשה ידיהן. ההפעלה היתה מקסימה והילדות מאד נהנו :-)


חוץ מההפעלה החלטתי להפתיע את שיר ולהכין לה עוגה מצופה. האמת שבאופן מפתיע בצק סוכר ואנוכי לא ממש מתחברים....לא ברור לי למה, כי פיסול בכל חומר אחר אני ממש אוהבת, אולי זה כל הבלאגן עם הקורנפלור, או העניין שצריך לעבוד יחסית מהר כי הבצק מתייבש במהירות. ואלי כי סתם אני לא ממש מקצועית בתחום (בסה"כ יש לי 4 עוגות ברזומה, ושתיים מהן הכנתי לליריי ותובל). בכל אופן אני בוודאי לא מכינה עוגות מקצועית, אבל ככה סתם לפנק בני משפחה זה תמיד נחמד.
מכיוון שהיו לי שעתיים בלבד ביום שיש בבוקר להכין את העוגה (שלא נדבר על זה שהייתי צריכה גם להיות עם ליריי וחברה שלו שבאה לביקור של שישי בבוקר כי אמא שלה נתקעה בלי בייביסיטר...לפחות משה היה עם תובל) כך שניתן להבין שיותר מדי זמן וסבלנות לא ממש היו לי...אבל ממש התחשק לי להכין לה את העוגה (חוצמיזה שכבר הבטחתי לאמא שלה ואכין אז לא ממש היה מקום לאן לסגת חיחיחי). אז הכנתי עוגה על טהרת החותכנים.

חותכנים הם בכלל מלכי המטבח והסטודיו שלי...יש לי עשרות רבות של סוגים שונים של חותכנים בכל צבע גודל וצורה אפשריים ועדיין כל ביקור בחנויות אפייה וחנויות יצירה, ואפילו סתם טיול לסופר יכול להניב חותכן חדש, או סט חדש וכייפי.

אני מאד אוהבת לעבוד עם חותכנים, בעצם זה כ"כ מפשט את העבודה, וכל מה שנותר זה רק לעצב בצבעוניות הרצויה והנה עוגה לתפארת.


את הבסיס לעוגה הכנתי מניר מדוגם מודבק על קרש ריבועי ועליו הדבקתי טפט שקוף נצמד. את הטריק המקסים הזה קיבלתי מטל צפריר, והוא כ"כ שימושי ומקל על העבודה.

5 תגובות:

  1. אנונימי9.12.2008, 6:26

    אילאיל .זה מקסים .אני חולקת עליך
    :-) ואני כ ן חושבת שיש לך עתיד בפיסול בבצק סוכר.אני לא יודעת אם זה עניין של מיומנות או הרגל לעבוד עם החומר... בכל אופן העוגה יצאה כל כך מקסימה ועליזה.

    השבמחק
  2. אנונימי9.12.2008, 9:22

    תודה מקסימות
    וענת, תודה במיוחד על הפירגון |חיבוק|

    השבמחק
  3. עוגה מקסימה, שיהיה יום הולדת שמח

    השבמחק
  4. וואוו, ממש מקסים ויצירתי.

    השבמחק