יום שבת, 26 בפברואר 2011

נעלמתי?!

גל המכירות האחרון בבלוג שלי הביא כמה אנשים לתהות האם אני עוזבת את תחום היצירה בכלל ואת הסקראפ בפרט. אז הרשו לי להרגיע את כולכם (או לפחות את שתיים שלוש הקוראות הנסערות ששלחו לי מיילים מודאגים). לא! אני לא עוזבת את היצירה, לא נוטשת את הבלוג ובוודאי לא מהגרת מהארץ (I wish) זה פשוט שהצטברו לי המון חומרי יצירה מסביב ובאמת שאני לא עושה כ”כ הרבה סקראפ שזה נראה לי מיותר מכל הבחינות שיתפוס לי מקום. אישית אני מאמינה גם שמבחינה אנרגטית עומס יוצר בלאגן בראש.

אז נכון, בתקופה האחרונה אני לא כ”כ יוצרת. לא סקראפ, ולא תפירה, וגם לא ממש רוקמת. אבל אני כן מכינה המון בנטואים :) מי שמנוי לבלוג הבנטו שלי יכול לפגוש לפחות פעם בשבוע קופסה מעניינת שהעלתי.

וכן, התמונות פה בכדי לסקרן אתכם להיכנס לבלוג :-)

אבל זה לא נושא הפוסט… כי הפוסט הזה יוקדש לבובות הבליית שלי. הקוראים הותיקים שלי כבר מכירים את “השריטה” שלי: בובות הבליית’ שלי. ומי שלא מכיר מוזמן לקרוא את הפוסט הראשון שלי בנושא, שנכתב לפני כשנה וחצי (בערך). במהלך הזמן הזה קניתי ומכרתי כמה בובות, היום האוסף שלי מונה שמונה בובות בליית. חמש מתוכן אצלי על המדף, שתיים בדרך לארץ as we speak ואחת נשלחה לארה”ב לעבור שינוי מקצועי. מה שנקרא custom work בשפת חובבי הבליית’.

ולמה בעצם אני מספרת לכם את כל זה? כי בחודשים האחרונים אני אולי לא עושה סקראפ, או תופרת או רוקמת, אבל אני בהחלט מצלמת והמון! בעיקר את הבובות שלי. מי שתוהה מה בעצם עושים עם אוסף בובות, צודק בעצם. מה בעצם יש לעשות עם שמונה בובות שמעלות אבק על המדף? ת’אמת? לרוב האנשים אני מאמינה שאין ממש מה לעשות איתן והם אוספים אותן בעיקר בגלל ההתמכרות לעניין, יש אנשים עם אוסף של עשרות ואפילו מאות בובות בליית (אני מאד מקווה שהבית שלהם מבוטח לגניבות חחח). אצלי הבובות משמשות בעיקר כדוגמניות. (טוב, נו.. תצקצקו לעצמכם ותאמרו שיש לי חסך בנות, ומן הסתם אתם לא ממש טועים). הבליית שלי מצטלמות נהדר, מתלבשות מושלם והכי כיף, תמיד עומדות בשקט בזמן הצילום :)

P1380577

 

P1380787

P1370838

P1380720

לאחרונה, אני מגלה עוד ועוד בנות שבשקט בשקט נדבקו בחיידק הבליית. אימהות כמוני, נשים בוגרות שנופלות לרגלי העיניים הגדולות והפנים המתוקים. אני אישית כבר עזרתי ביעוץ והכוונה לקראת קניית בובה לחמש בנות שונות, זה כמובן חוץ מהבובות שאני אישית מכרתי ומצאו בית חם ואוהב. לאט לאט אני מאמינה שעוד נשים (סורי, יש לי הרגשה שפה זה בעיקר נשים, אם כי ברחבי העולם יש גם כמה גברים שנדבקו בחיידק) יגלו את קסם הבליית.

 

ואיך כל זה קשור ליצירה אתם שואלים? קודם כל כמובן מדובר בצילומים, שלעניות דעתי הם בהחלט יצירה לכל דבר. אבל לא רק לצילומים אני מתכוונת פה, גם הבובות עצמן עוברות תהליך שינוי יצירתי קסום.

אחד הדברים המעניינים בקהילת הבליית העולמית הוא בובות הcustom, מה זה אומר בעצם? זה אומר שלוקחים בובה קנויה, כזו רגילה שמגיעה מהמפעל, כולה נוצצת ומבריקה והופכים אותה למשהו אחר לחלוטין. זה יכול להיות רק תספורת ושינוי איפור עדין ועד שידרוג מלא של המראה שכולל איפור חדש, השתלות שיער מיוחדות ועוד ועוד. זה בהחלט תחום שמאוד מאוד מסקרן אותי ולאחרונה התחלתי לעשות לבובות שלי תהליך עדין של שינוי. בשלב ראשון אני רק עושה שינוי תספורות ושינוי עדין לאיפור, השלבים הבאים יגיעו יחד עם האומץ :)

זו סיד שלי, היא הגיעה אלי עם שיער ארוך שלא ממש אהבתי (נראה לי כמו פאה לא מוצלחת).

   

ערב אחד החלטתי לעשות מעשה ולספר אותה. לאחר התיספורת החדשה הנמשים המתוקים פשוט התבקשו, כך ניראת סיד היום, עם המראה החדש שלה.

גם טובי שלי שונתה מעט, קיצרתי לה מעט את השיער (רק קצוות), שייפתי את הנמשים התעשייתים ושיניתי לה את צבע השפתיים.

 

מולי הגיעה אלי כבובה שעברה custom מקצועי, אני אפילו לא יודעת איך היא נראתה לפני, אבל היא כ”כ מתוקה עם הנמשים החמודים שלה. לה, שיניתי את סוג הגוף והחלפתי את גוף הבליית המקורי שלה לגוף licca (סוג של בובה אחרת) נותן מראה מוצלח וטיבעי יותר בצילומים (שימו לב בעיקר לידיים)

יש עוד כ”כ הרבה דוגמאות מעניינות וצילומים נחמדים אבל אני לא אלאה אתכם יותר. מי שסקרן יכול להציץ בפליקר שלי שמוקדש כמעט רובו לבובות שלי. וגם למועדפים שלי בפליקר, שם תוכלו לראות בובות שונות מרחבי העולם.

ובינתיים, שבוע נפלא ויצירתי, בכל תחום שתיבחרו ושיגרום לכם הנאה.

אילאיל

22 תגובות:

  1. איזה יופי של צילומים מותק...אמנם אין לי את השריטה שלכן אבל אני בהחלט יכולה להבין את הקטע (במיוחש לש ההלבשה והצילומים)

    סיד מקסימה - יאללה, יש מקום באוטו בשבילה...

    השבמחק
  2. למרות שאני מכירה את רובן מקרוב
    תמיד כיף לראות שוב :-)
    במיוחד כזה מקבץ מקסים של תמונות :-)

    השבמחק
  3. פסיכית לגמרי (-: אבל צלמת בחסד! הצילומים מדהימים ואפילו אני, שממש נרתעת מהבובות האלו לא יכולתי להפסיק להסתכל. במיוחד על צילומי הפנים שלך (סטודיו בליית'י?) - מקסים.

    השבמחק
  4. איזו סטייליסטית וצלמת אלופה.
    את ממש "מאנישה" אותן. יש המון אופי וחן בתמונות האלה.
    מצליחה בהחלט להעריך את האומנות למרות שלא "נגועה" בחיידק הבליית'.

    השבמחק
  5. יקירתי. כאמא לבנות שמתקשה להבין (אולי כי כל היום אנחנו בענייני בגדים שיער נעליים וכו) הרסת אותי עם הפוסט הזה - הן נראות ממש אנושיות ולפעמים אני מתקנאה בעיקר בשל העובדה שהן לא כועסות, לא מקטרות ובעיקר לא אומרות אמא כל שלוש דקות !!!

    השבמחק
  6. טוב, הצילומים מופלאים ביותר, אהבתי מאוד את כל ה"התאמה אישית" של הבלייתיות שלך, מאוד מוסיף ומשדרג אותן לדעתי.

    השבמחק
  7. אני מודה,אני אחת המשוגעות שנדבקה בחיידק.הפוסט מקסים ואני מאמינה שאת תהיי אמנית הקסטום האחת והיחידה בארץ.תודה על כל הטיפים,לי אין סבלנות לחקור ככה שאני שמחה עד מאד שיש לי אותך.

    השבמחק
  8. אני לא בחיידק אבל הן מקסימות והבגדים והאקססוריז שלהן מדהימים!

    השבמחק
  9. אנונימי27.2.2011, 9:16

    וואו, אי אפשר לעמוד בקסם...
    מתאפקת לא להדבק גם בחיידק הזה אז בינתיים מסתפקת בארבע הבובות הפרטיות שלי.
    הצילומים שלך - אליפות.
    רנית

    השבמחק
  10. למרות שאין סיכוי שאני אתעניין בבובות האלה, אני ממש נהנית לראות את התמונות שלהן. הטיפול בפנים ובשיער, והבגדים המגוונים ממש משגעים!

    השבמחק
  11. הדוגמניות שלך בהחלט הורסות :) אבל זה כנראה בשל הצלמת המוכשרת !
    אילאיל בחיי את חייבת בנות דחוף! שמעתי שיש מכשפה אחת באזורך שמנבאת מתי צריך להתעבר (בחרתי מילה פוליטקלי קורט) כדי שתהיה בת.
    תתחילי לשקול ברצינות :)

    השבמחק
  12. התמונות אכן אומנותיות. את הבובות אני רחוקה מלחבב(: ושאלת סקרנות - השמות מגיעים עם הבובות או שאת נתת לכל אחת שם?

    השבמחק
  13. וואו על הצילומים והבגדים שלהן הורסים!
    טרם נדבקתי בחיידק (יש כמה חיידקים לפני זה) אבל זה בהחלט נראה ממכר.
    ונראה לי שאת יכולה למתג את עצמך מחדש
    אילאיל זיו
    סטיילינג לבליית ובנטו
    (:

    השבמחק
  14. מתה על הצילומים שלך, לא פחות מהפקה של מגזין אופנה יוקרתי ומפונפן. את עושה איתם גברים נפלאים, אנא המשיכי להשוויץ, זה עושה לי נעים בלב (:

    השבמחק
  15. אני מתלבטת מה לומר...אבל בגלל שאני אדם כנה אני אומר: מקסים, יפיפיות אבל את קוקו על כל הראש! :-)
    אולי זה בכלל בגלל ריבוי בנים בבית? ;-). אבל אני מה כ'פת לי. את משוגעת ואני נהנית מפירות השגעון שלך - תמונות נפלאות!

    השבמחק
  16. עם הצילומים, הסטיילינג, והשפצורים הנפלאים שלך, אפילו לי קשה להתייחס אליהן כמו אל חתיכות פלסטיק. את מצליחה להוציא אישיות מתוכן, וזה כשרון נפלא!
    תוספת הנמשים והתספורת מצויינות, ובאופן כללי מתה על כל הנעליים המגניבות שלהן :-)

    השבמחק
  17. רשומה מהממת - למרות שאני מכירה את כל התמונות (ואת כל הבנות), תמיד כייף לראות את הצילומים המדהימים האלה שוב.
    אין ספק ש- ADAD עושה לכן רק טוב!

    השבמחק
  18. היי אילאיל, הבלוג שלך מקסים ביותר, הצילומים ממש מקצועיים ויפים, איפה משיגים בובה כזו? וכמה היא עולה?
    תודה, ביאנה.

    השבמחק
  19. אילאיל16.3.2011, 19:54

    ביאנה - תודה על המחמאות וברוכה הבאה לבלוג.
    את בובות ה - blythe ניתן לקנות במחיר הכי סביר באיביי. שפוט עושים חיפוש לפי השם blythe doll והמון אופציות עולות בטווח גדול של מחירים.
    בהצלחה!

    השבמחק
  20. ביאנה17.3.2011, 9:34

    תודה אילאיל, עכשיו אני יודעת מה אני רוצה ליומולדת :)

    השבמחק
  21. אנונימי23.2.2012, 15:10

    את מוכרת את http://www.flickr.com/photos/ililziv/6764465679/in/photostream ??? אני פשוט מחפשת המון זמן בובת בליית'....

    השבמחק
  22. אנונימי23.2.2012, 15:11

    אה ותמונות יפות... (:

    השבמחק